newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

ערוץ 2: לא קרה היום כלום לערבים

מאת:
השאירו תגובה
א א א

בשעה שבע וחצי בערב עלתה על המסך בחדשות ערוץ 2 כתובית המסכמת את אירועי האלימות היום עד כה. אין ספק, מבחינת הישראלים-היהודים זה היה יום עמוס באירועים קשים: דקירה בירושלים עם פצוע קשה, דקירה בתל אביב עם ארבעה פצועים קל, פצוע קשה מדקירה בהתנחלות קרית ארבע, ושני פצועים בדקירה בעפולה. אלה הופיעו על המסך.

כמו בסיטואציות דומות, התקשורת מעבירה לציבור הישראלי צורך החדשות מסר כאילו המציאות הזאת מתרחשת בחלל ריק. אבל ביום הזה היו עוד אירועים אלימים אינטנסיביים וגובי חיים. מהמסך עליו הופיעה הכתובית בערוץ 2 נעדרו הצעיר הפלסטיני שנהרג ועוד לפחות חמישה שנפצעו כתוצאה מירי חי במהלך העימותים בשועפט, זריקת האבנים של מתנחלים על רכבו של שר התקשורת הפלסטיני שהובילו לפציעתו. נעדרו מהשקופית גם 160 פלסטינים שנפצעו רק היום נכון לשעה שש בערב על פי הצלב האדום, 11 מהם מתחמושת חיה ו-59 מקליעי מתכת מצופים בגומי, ונעדר גם האירוע בו אדם יהודי תקף וריסס בחומר שורף אשה פלסטינית בשכונת פלורנטין בתל אביב תוך קריאות "מוות לערבים".

אתמול כתבה עמירה הס בהארץ על כך שבתקשורת הישראלית יהודים נרצחים, בעוד פלסטינים סתם נהרגים. אבל למעשה עבור מרבית כלי התקשורת הישראלים הם בכלל לא קיימים. השקופית הזאת, אחת מיני רבות שירוצו לפנינו בשידורים הצפויים לנו בזמן הקרוב, היא דוגמא לאופן בו משדרת התקשורת לצופים כיצד אנחנו צריכים לתפוס את האירועים. מה חשוב, ובעיקר מי חשוב. כשימצאו לנכון בערוץ 2 להתייחס לקורבנות הפלסטינים, זה ככל הנראה יהיה עמוק בתוך המהדורה, אם בכלל. כי הפלסטינים הם איכשהו אף פעם לא חלק מהסיפור.

לאופן הסיקור בתקשורת יש חלק עצום בהפיכתם של הערבים לתתי-אדם בעיני מרבית הישראלים. וכשזו המציאות אותה בוחרת התקשורת לתאר, אולי אנחנו לא צריכים להתפלא כשיהודים זועמים מתקיפים את כתב ערוץ 2 רק כי הוא ערבי.

> מעצרי מנע של פעילים ברחבי הארץ בניסיון למנוע הפגנות

> מה מוביל למה? אתרי החדשות נותנים רקע לתקיפות על ערבים

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf