newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

אלפים יפגינו בשבת באום אל-פחם במחאה על הוצאת התנועה האיסלאמית מחוץ לחוק‎

מאת:
השאירו תגובה
א א א

מחר, שבת, החל מהשעה 14:30, תקיים ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל הפגנה נגד החלטת הממשלה להוציא את התנועה האיסלאמית מחוץ לחוק. באירוע שיתקיים באום אל-פחם ינאמו נציגים של ראשי הערים והמועצות הערביות, הרשימה המשותפת, והשייח' ראאד סלאח יו"ר הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית.

מוחמד ברכה, יו"ר ועדת המעקב, אמר לקראת ההפגנה כי "ההפגנה באה לומר שהחלטת הממשלה להוציא את התנועה האיסלאמית מחוץ לחוק היא החלטה פסולה ואינה מתקבלת מצד כל החברה הפלסטינית בישראל. החברה הערבית לא תיתן לממשלה לפסול ולבודד אף  אחד מהמרכיבים הפוליטיים שלנו".

ביום שלישי שעבר הכריזה הממשלה על התנועה האיסלאמית כהתאחדות בלתי מותרת. שר הביטחון חתם על הצו בהתאם לסמכותו לפי תקנות ההגנה לשעת חירום. משמעות ההכרזה היא שכל גוף או אדם שישתייך לארגון זה, וכל אדם שייתן לארגון שירות או יפעל במסגרתו, יעבור עבירה פלילית ויהיה צפוי לעונש מאסר. בנוסף, ניתן יהיה להחרים כל רכוש השייך לארגון. בעקבות ההחלטה, הוחרם רכוש של התנועה ונסגרו משרדים. צווי החרמה נמסרו ל-17 מוסדות הפועלות מטעם הפלג הצפוני, בין היתר ברהט, ביפו, בנצרת ובאום אל-פחם.

בין המוסדות שנסגרו במסגרת ההחלטה גם שני כלי תקשורת. ביום שלישי שעבר פשטו כוחות הביטחון על משרדי המערכות של העיתון סוות אל-חק ואל-חורייה והאתר PLS48, החרימו מחשבים וציוד וסגרו אותם. מעל לשלושים עיתונאים איבדו את מקום עבודתם. ארגון העיתונאים פנה אתמול לראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו במחאה על סגירתם של כלי התקשורת.

> תתפלאו, אבל פסילתה של התנועה האסלאמית היא מתנה לציבור הפלסטיני

> ארגון העיתונאים פנה לנתניהו במחאה על סגירת כלי תקשורת ערבים

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf