newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

בחני את עצמך: מה את באמת יודעת על ה-BDS?

עשר שאלות על תנועת החרם, משיכת ההשקעות והסנקציות - BDS - שקצרה שורת הצלחות בחודשים האחרונים. תשובות בתחתית הפוסט

מאת:

כותב אורח: רג'א זעאתרה

1. מהן מטרותיה של תנועת BDS?

א) חיסול מדינת ישראל
ב) השמדת העם היהודי
ג) חיסול מדינת ישראל והשמדת העם היהודי
ד) סיום הכיבוש של 67', זכות השיבה לפליטים, ושוויון לפלסטינים אזרחי ישראל

2. הקריאה של תנועת BDS משנת 2005 מבוססת על:

א) אמנת חמאס משנת 1988
ב) ההכרזה לכל באי עולם בדבר זכויות האדם משנת 1948
ג) המניפסט הקומוניסטי משנת 1848
ד) "מיין קאמפף" של אדולף היטלר משנת 1925

3. מי כינה את BDS "טרור אנטישמי מסוג חדש"?

א) ג'ודי שלום ניר מוזס
ב) יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן
ג) יו"ר המחנה הצינוי ח"כ יצחק הרצוג
ד) פרופ' ישראל גוטמן ז"ל, ההיסטוריון הראשי של "יד ושם"

> הפיגועים בבריסל: אין לנו פריבילגיה להפוך לאיסלאמופובים

אוניברסיטת תל אביב (צילום: ויקימדיה, דוויד שי, CC BY-SA 2.5)

כמה מחקרים ממומנים על ידי מערכת הביטחון? אוניברסיטת תל אביב (צילום: ויקימדיה, דוויד שי, CC BY-SA 2.5)

4. היכן נכתב כי "במציאות בעלת מאפיינים של אפרטהייד תהיה ישראל מנודה ומוחרמת על ידי משפחת העמים"?

א) מסמך "החזון העתידי", הוועד הארצי לראשי הרשויות המקומיות הערביות בישראל (2006)
ב) מאמר דעה של גדעון לוי לאחר רצח משפחת דוואבשה, עיתון "הארץ" (2015)
ג) "הערכה אסטרטגית לישראל 2014-2015" מאת המכון למחקרי ביטחון לאומי (2015)
ד) הודעה לעיתונות של משרד החוץ הנורבגי, 2013

5. כמה מחקרים שנערכים באוניברסיטת תל אביב ממומנים על ידי זרועות הביטחון?

א) 22 מחקרים ע"י משרד הביטחון הישראלי ו-3 ע"י משרד הביטחון האמריקאי
ב) 43 מחקרים ע"י משרד הביטחון הישראלי ו-9 ע"י משרד הביטחון האמריקאי
ג) אפס מחקרים. אונ' ת"א הוא מוסד אקדמי עצמאי וא-פוליטי
ד) 55 מחקרים ע"י משרד הביטחון הישראלי ו-7 ע"י משרד הביטחון האמריקאי

6. במהלך נאומו בפני ועידת איפא"ק במארס 2014, כמה מלים הקדיש ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ל-"איום החרם", לעומת "האיום האיראני"?

א) 1060 מלים ל-"איום החרם" לעומת 745 מלים ל-"איום האיראני".
ב) 745 מלים ל-"איום החרם" לעומת 1060 מלים ל-"איום האיראני".
ג) 50 מלים ל-"איום החרם" לעומת 1500 מלים ל-"איום האיראני".
ד) 1500 מלים ל-"איום החרם" לעומת 50 מלים ל-"איום האיראני".

בנימין נתניהו בוועידת איפא"ק (צילום: לעמ)

BDS או איראן? בנימין נתניהו בוועידת איפא"ק (צילום: לעמ)

7. לפי סקר מיולי 2015, כיצד השיבו מצביעי המפלגה הדמוקרטית לשאלה "האם ישראל היא מדינה גזענית?"

א) 47% כן – 32% לא – %21 ללא דעה
ב) 7% כן – 92% לא – %1 ללא דעה
ג) 27% כן – 52% לא – %21 ללא דעה
ד) לא היה סקר כזה. הכל תעמולה שקרית של ארגוני השמאל

8. לפי עקרונות ה-BDS, החרם האקדמי חל על:

א) אוניברסיטאות ומכללות בלבד.
ב) מרצים וסטודנטים בלבד.
ג) מרצים וסטודנטים יהודים בלבד.
ד) אוניברסיטאות, מכללות, מרצים וסטודנטים יהודים וערבים.

9. מה היה האירוע ההיסטורי שמינף את קמפיין BDS הדרום-אפריקאי שהחל בשנת 1959?

א) הקמת ארגון שחרור פלסטין (אש"ף) בשנת 1964
ב) טבח שארפוויל שבו נהרגו 69 מפגינים בשנת 1960
ג) היחלשות זרם "הריאליזם הציוני" בקולנוע הישראלי בשנות ה-60
ד) ההתנקשות בחיי מלקולם אקס בשנת 1965

10. מי טען כי "האיום הקיומי האמיתי הנשקף לעם היהודי הוא המתח המתעצם בין הזהות הליברלית של מרבית הצעירים היהודים בארצות הברית לבין הדימוי של ישראל כמדינת עוול כובשת ומדכאת""?

א) ארי שביט (עיתון "הארץ")
ב) הרב אריק אשרמן) נשיא "רבנים למען זכויות אדם")
ג) ח"כ דב חנין (חד"ש)
ד) ח"כ זהבה גלאון (ראשת מרצ)

ועידת האגודה האנתרופולוגית האמריקאית מצביעה על יוזמת החרם על מוסדות אקדמיים בישראל (אלכס שמס)

ועידת האגודה האנתרופולוגית האמריקאית מצביעה על יוזמת החרם על מוסדות אקדמיים בישראל (אלכס שמס)

תשובות: 1 – ד, 2 – ב, 3 – ג, 4 – ג, 5 – ד, 6 – ב, 7 – א, 8 – א, 9 – ב, 10 – א

רג'א זעאתרה הוא עיתונאי ואקטיביסט, מייסד קבוצת BDS48

> שורת ההצלחות האחרונות של תנועת ה-BDS מקנה לה תנופה חדשה

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf