newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

המציאות האלטרנטיבית של "ישראל היום"

בעולם האמיתי, הקמפיין של דונלד טראמפ קורס והוא הולך ומאבד אחיזה גם במעוזים רפובליקנים מובהקים. ביקום המקביל של "ישראל היום" הוא ממשיך לשגשג. זה היה מצחיק אלמלא היה מדובר בעיתון הנפוץ במדינה

מאת:

האירוע הבולט בבחירות האמריקאיות בימים האחרונים הוא קריסת הקמפיין של דונלד טראמפ בסקרים ובכלל. לא רק שטראמפ איבד את היתרון הקל שהיה לו אחרי הוועידה הרפובליקנית, הוא מפגר כעת בחמישה אחוזים בממוצע הסקרים של real clear politics, כשדווקא הסקר החדש של פוקס ניוז הימנים הוא הגרוע ביותר מבחינתו. יש עוד המון זמן לבחירות, והכל יכול לקרות. אבל כרגע טראמפ בבעיה חמורה, שבה עוסקת גם התקשורת הימנית, ואפילו אוהדיו הגדולים (דוגמאות כאן וכאן). במקומות אחרים במיינסטרים כבר עולות ספקולציות בקשר לשפיות של המועמד הרפובליקני, ובאופציות להחליף אותו לפני הבחירות.

אבל אם אתם קוראים את העיתון הנפוץ ביותר בישראל, ישראל היום, העיתון הישר ולעניין, זה שבעמוד 2 שלו מבטיח להיות הוגן ומאוזן – אין לסיפור הזה זכר. פשוט שום כלום. אתמול נרמז בגוף הידיעה שטראמפ התסבך בביקורת על הוריו של חייל אמריקאי מוסלמי שנהרג בעירק (האנדרסטייטמנט של השנה), ואילו היום מזכירים את האפיזודה המשעשעת שבה הוא העיף תינוק מעצרת בחירות. אבל הכותרת היא ציטוט של איוונקה טראמפ על זה שאבא שלה יהיה נשיא נהדר, הסקר היחיד שנזכר הוא זה שבו טראמפ עדיין מוביל (של האל.איי טיימס, וגם שם זה אחוז אחד בלבד), וההרחבה היא על ישראלי שפתח עמוד פייסבוק לטובת טראמפ וכבר צבר 8000 לייקים. אגב, שיטוט באותו עמוד מגלה פוטושופס חובבניים של סנדרס עם הכתובת "תצביעו טראמפ, הכלבה (הילרי) משוגעת".

> מצעי שתי המפלגות בארה"ב מציגים נסיגה ביחס לסכסוך

דונלד טראמפ בכינוס בחירות (Max Goldberg CC BY 2.0)

ביקום המקביל של "ישראל היום", מצבו מצוין. דונלד טראמפ בכינוס בחירות (Max Goldberg CC BY 2.0)

כל זה היה מצחיק אם זו לא היתה תמונת המציאות שמרבית הישראלים צורכים. העולם האלטרנטיבי הזה יקרוס יום אחד, ואז ישראל היום בטח יאשים את התקשורת, או האליטות, או השמאל, את אובמה המוסלמי, או לך תדע מי. ישראל היום יכול לאהוד את טראמפ כמו ש"הארץ" והניו יורק טיימס אוהדים את הילרי. אבל להסתיר מהקוראים מידע – לא דעות, מידע – זו כבר התנתקות מהשליחות העיתונאית לטובת משהו אחר לחלוטין. והלוואי שהבעיה הזו היתה קיימת שם רק בסיקור של ארצות הברית.

בעמודי הדעות של אותו עיתון, אגב, מופיעה התייחסות יחידה נוספת לבחירות בארצות הברית, הפעם של פרופ' אבי בן צבי, שמעלה השערה לפיה הפריצה הרוסית למחשבים של המפלגה הדמוקרטית ופרסום המיילים ערב הוועידה הדמוקרטית (שהזיק מאוד לקלינטון), היו למעשה תרגיל עוקץ מתוחכם, שנועד לקשור בין טראמפ לפוטין. האבסורד הוא שטראמפ מעולם לא הסתיר את אהדתו לפוטין, ובן צבי עצמו מודה בזה. ממילא, אין לו שום הוכחה לטענה שהוא שוטח בפני הקוראים. עוד מציאות אלטרנטיבית.

אבי בן צבי הוא אחד המומחים הגדולים ליחסי ישראל-ארצות הברית, ולאמריקה בכלל. למדתי אצלו לפני עשרים שנה, והוא זכור לי לטובה עד היום. ההידרדרות שלו לתיאוריות קונספירציה הזויות היא עדות נוספת לטרלול הכללי של השיח הפוליטי בישראל כעת. ושוב, הבעיה היא לא רק בחדשות החוץ.

> קחו את דונלד טראמפ ברצינות

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
מרצים רבים תמכו במכתב הנזיפה במרצה בגלל הדעות שלה על 7 באוקטובר. סטודנטים באוניברסיטה העברית מפגינים למען הדחתה של פרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן (צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)

מרצים רבים תמכו במכתב הנזיפה במרצה בגלל הדעות שלה על 7 באוקטובר. סטודנטים באוניברסיטה העברית מפגינים למען הדחתה של פרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן (צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)

אקדמיה שלא יוצאת נגד ההרג והדיכוי לא ממלאת את תפקידה

כשהופיע איום על ביטול פרסי ישראל, האקדמיה בישראל הזדעקה. אבל היא בוחרת למלא את פיה מים ביחס לזוועות בעזה, ואפילו עוזרת בסתימת הפיות של סטודנטים ומרצים פלסטינים. ככה לא עושים אקדמיה

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf