newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

הושלם מחזור לימוד ראשון בביה"ס הקהילתי שהקימו מבקשי מקלט בחולות

המורים התארגנו וכתבו יחד תוכנית לימודים, התלמידים מימנו את העטים והמחברות, ויחד כולם עברו בהצלחה חצי שנה של לימודים ומבחנים. רק שעכשיו אף אחד לא יוצא לחופש הגדול

מאת:

כותב אורח: אדם דורמולין, חולות

לאור המצב הקשה כאן במתקן חולות החלטנו אנחנו, קבוצה של מורים מתוך הקהילה, לקחת על עצמנו את משימת החינוך של מבקשי המקלט הכלואים, ולהעניק להם ממעט הידע שיש לנו.

כולנו הגענו לכאן בין ספטמבר לדצמבר 2015 לתקופה בת שנה. כבר בתחילת הדרך התחלנו כל אחד בנפרד לנסות להעביר שיעורים בקהילה, אבל תוך כחודשיים בערך הבנו שהפירוד הזה לא עוזר לא לנו ולא לתלמידינו. לכן בסוף השנה שעברה התכנסנו לפגישת היכרות של כל המורים, ולאחר שהכרנו בחסרונות השיעורים המפוצלים החלטנו להקים ועד מורים שירכיב תוכנית לימודים כוללת, טובה יותר, עם לוח שעות, כיתות מאוחדות, ספרי לימוד משותפים ומערכת אדמיניסטרטיבית אחת. איך שהצענו את התוכנית לשאר האסירים, תלמידינו הפוטנציאליים, זכינו בהסכמה ובהתלהבות אדירה שלהם – וכך יצאנו לדרך.

> למד עברית כדי שהתלמידים יוכלו לקרוא את הזימונים לכלא חולות

מורים בכלא חולות (צילום: קהילת המורים)

מורים בכלא חולות (צילום: קהילת המורים)

בשלב הראשון הרכבנו מבחן אחיד כדי למדוד את רמות הידע של האסירים, וחילקנו אותם לארבע כיתות לפי רמות. בינואר כבר התחלנו במחזור לימודים ראשון של שלושה חודשים, ובאפריל בבחינות סוף הסמסטר כבר ראינו שיפור מרשים בביצועים של התלמידים בבחינות. בבחינות הגמר של סוף שנת הלימודים ביולי ראינו שיפור מדהים נוסף.

את הדרך שעשינו מנקודת ההתחלה ועד עכשיו לא היינו יכולים לעבור ללא עזרת התלמידים עצמם, שהשקיעו בספרים, עטים, ציוד למבחנים ולתעודות ועוד, ללא ארגון התלמידים, שתיווך בין המורים לתלמידים, וללא עזרת ארגון בני הפור מסודאן, שאפשרו לנו להשתמש במדפסות שלהם פה בחולות לצרכים השותפים של בית הספר המאולתר.

שלשום (רביעי) זכינו לחגוג בטקס מיוחד את סיום שנת הלימודים, והתלמידים שלנו יזכו עכשיו לעבור כל אחד לכיתה הבאה. ללא ההשקעה, הסבלנות והמחויבות שלהם – לא היינו מגיעים לרגע המאושר הזה. הדרך לא הייתה קלה, אבל התקווה נתנה לנו ולהם את הכוח להתמיד לכל אורכה.

טקס גמר שנת הלימודים, חולות, השבוע (קהילת המורים)

טקס גמר שנת הלימודים, חולות, השבוע (קהילת המורים)

יש להודות, אנחנו לא מורים מושלמים. לכל אחד מאיתנו יש רקע שונה, אב יחד הצלחנו להעצים זה את זה ולשפר את יכולות ההוראה המשותפות שלנו, ולתרום משהו קטן לקהילה שלנו, תוך כדי שגם אנחנו מכל תלמידינו משכילים.

עם חלוף החודשים הגיעו לכלא חולות מורים חדשים עם אנרגיות חדשות, ואנחנו מכשירים אותם עכשיו לקראת פתיחת שנת הלימודים הבאה, עם כיתות חדשות ותלמידים חדשים וישנים. חלקנו נמשיך ללמד יחד איתם, אחרים רק ייעצו, ואחרים ממשיכים הלאה לתרום לקהילה בדרכים אחרות.

מימוש זכות האדם הבסיסית והקריטית הזאת שלנו, לחינוך, בידי עצמנו, בתוך הקהילה, הוא אחד האירועים המשמחים ביותר שהיו כאן. חינוך הוא המפתח לחיים טובים יותר, ואפשר רק לקוות שטקס סיום הלימודים שקיימנו השבוע ימשוך תלמידים חדשים להצטרף לשיעורי חולות.

אדם דורמולין הוא מבקש מקלט בן 31 מדאפור בסודאן, חבר בקהילת המורים של חולות, וכלוא מזה עשרה חודשים

> בתי הספר צריכים ללמוד ממחנות הקיץ איך מחנכים לאזרחות

תלמידים בכלא חולות (צילום: קהילת המורים)

תלמידים בכלא חולות (צילום: קהילת המורים)

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf