newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

בנק גרמני מתנגד לארגון שלום יהודי, אבל לא לארגון שעובר על החוק הבינלאומי

"הבנק לכלכלה חברתית" סגר מטעמים עקרוניים את החשבון של ארגון נגד הכיבוש, אבל ממשיך לנהל את החשבון של קק"ל, ששותפה לפינוי בדואים מאדמות בנגב ולהקמת התנחלויות. הבנק בתגובה: לא דנים בחשבונות הלקוחות שלנו

מאת:

בתחילת דצמבר פורסם בשיחה מקומית כי "הבנק לכלכלה חברתית" בגרמניה סגר את חשבונו של ארגון "קול יהודי לשלום במזרח התיכון", היושב בגרמניה, וזאת בשל תמיכת הארגון בקמפיין החרם BDS. לטענת הבנק מדובר בקמפיין אנטישמי אשר חותר תחת קיום מדינת ישראל.

אך טענות הבנק אינן מדוייקות. בארגון "קול יהודי לשלום" הדגישו כי הארגון כלל לא מתנגד לקיומה של מדינת ישראל וש"התמיכה שלנו ב-BDS היא כללית, בתור קמפיין לא אלים לזכויות אדם… אנחנו תומכים בפעולות שמכוונות בעיקר כלפי חברות שמרוויחות ישירות מהכיבוש.. אפילו המצע שלנו כולל תמיכה בקיומן של שתי מדינות, זו לצד זו".

גם אם יש גורמים בקמפיין הבינלאומי של החרם המתנגדים לקיומה של ישראל, ואף אם חלקם אנטישמיים, הרי שהארגון הזה של יהודים וישראלים איננו כזה. באותה מידה אפשר לטעון כי תמיכת הבנק לכאורה בישראל פירושה תמיכה במדיניות הגזענית של הימין המתנחלי בהתנחלויות המיועדות לגזע היהודי בלבד.

האי דיוקים הללו בעמדת הבנק מחווירים כאשר לוקחים בחשבון את צביעות הבנקאים הגרמנים, כאשר הם מדברים על גזענות ומנהלים במקביל חשבון של הקרן הקיימת לישראל בגרמניה – לפי האתר של קק"ל עצמה.

> אל באי ועידת פריז: אל תשכחו את עזה

תושבי אל-עראקיב בהפגנה מול משרדי קק"ל בירושלים נגד הריסת כפרם לטובת יער, אוקטובר 2016 (פלאש90)

תושבי אל-עראקיב בהפגנה מול משרדי קק"ל בירושלים נגד הריסת כפרם לטובת יער, אוקטובר 2016 (פלאש90)

קצרה היריעה מלתאר את פעילותה של קרן זו, אך בכל זאת ניתן טעימה: בזמן האחרון מדברים רבות על הקמת היישוב היהודי-בלבד חירן על חורבות היישוב הבדואי אום אל-חיראן. מה שפחות מוזכר הוא שמי שמסייעת לגרעין התורני שעומד לעלות ליישוב ומספקת לו תשתיות היא קק"ל.

קק"ל הקימה גם את "יער הטלוויזיה של אלוהים" בנגב, בשיתוף עם ארגון נוצרי פונדמנטליסטי, על אדמות הכפר הבדואי אל עראקיב, שנהרס 108 פעמים. מטרת הארגון האמריקאי היא לטעת מיליון עצים בישראל כדי "לזרז את הגעת בנו של אלוהים"(?!). המטרה של קק"ל בגזילת קרקעות הכפר כנראה יותר ארצית. קק"ל מעורבת גם בהקמת ומימון התנחלויות בגדה המערבית.

אז למה הבנק הגרמני מוכן לאפשר מימון שטחי מחייה אלו במזרח ליהודים בלבד, ועוד אחרי שמועצת הביטחון קבעה שההתנחלויות הללו אינן חוקיות?

לא ברור אם הבנקאים בשירות קק"ל מכירים את פעילות הארגון שמנהל אצלם חשבון ומבינים את משמעותה, אך בכל מקרה היה עדיף שהבנק הגרמני יבדוק יותר את העובדות לפני שהוא מאשים ארגון יהודי באנטישמיות ופועל על פי הנחה זו.

שאלנו את הבנק הגרמני איך יתכן שהסטדנרטים האתיים שלו מונעים ממנו להחזיק בחשבון של ארגון יהודי למען שלום, אך לא מונעים ממנו לנהל חשבון של גוף שתומך בפועל בטיהור אתני ובעבירות על החוק הבינלאומי. מהבנק נמסר לנו כי אינם יכולים לדון בחשבונות שהם מנהלים בשל סודיות בנקאית.

> מתי יחליטו גם בישראל שחינוך לשוויון גובר על רצון ההורים בהפרדה דתית?

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf