newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

אני לא בוכה, זה רק גשם של לייקים שמטפטף לי מתוך העין

מאת:
השאירו תגובה
א א א

כותבת אורחת: עדי גולן ביכנפו

השבוע המורה ג'יהן ג׳אבר שברה את האינטרנט. מורה עם חיג׳אב ודרבוקה מטייבה גרפה לייקים, קאברים ואפילו רמיקסים שעוד ישמעו על רחבת האנה-לולו בסופ"ש הקרוב. בשלישי בבוקר קבלתי את הווידאו של ג'יהן בוואטסאפ, ומאז אני לא מפסיקה לשיר "גשם גשם מטפטף", אפילו שיש בקושי ענן כבשה בשמיים.

בשלישי בבוקר חייכתי. חשבתי, וואו, איזה מורה מדהימה. כל סטודנטית בסמינר למורות יודעת שלמידה חוויתית היא אפקטיבית. וכמה חבל שהמורה שלי לערבית לא חשבה ללמד אותנו ככה, כי בתכלס, אפילו אוצר המילים הזעום שיש לי בערבית הגיע משירים של משרוע לילה ואום כלתום.

בבוקר חייכתי, בצהריים התעצבתי. כששמעתי שעוד ועוד שרים את ג'יהן עם ה-יוד ב"מיטפטף", התחיל להיות לי חמוץ בלב.  עוד לא הבנתי מה יש באישה הזאת שכל כך נוגע בי ומעציב.

ברביעי בבוקר, כשכבר רקדנו לצליליי הרמיקס, הבנתי: ה"מיטפטף" של ג׳הן זה ה"בית כינסת" של עליזה סבתא שלי. המבטא שגרר גרסאות כיסוי מגחיכות ברחבי הרשת, הוא גם המבטא שלי. הוא הבית שלי בהוד השרון שנמצא במרחק חצי שעת נסיעה מטייבה.

ברביעי בערב ג׳יהן והדרבוקה הגיעו אל ערוץ הקונצנזוס לתוכנית "שש עם עודד בן עמי" – ואני כבר רציתי לבכות. היא מלמדת את שפת הכובש בעדינות ובחסד, אבל אנחנו נשארנו אטומים וכובשים. תאמר נפאר שר את זה במדויק: "היא מדברת עברית של שבת, כשאנחנו מדברים ערבית של שב"כ".

המורה ג'יהן הפכה במהירות לאייטם צבעוני בשיממון של מהדורת שש בערב, לסייד קיק שעודד בן עמי משתעשע איתו לעיניים יהודיות בלבד.

המורה הזאת, שמלמדת כבר 17 שנה ורצתה להמתיק לתלמידים שלה את גלולת לימוד שפת הכובש – נוכסה על ידי מדורת השבט היהודי. טקסט פוליטי בן דקה וחצי, שמציג מציאות של כיבוש ודיכוי בלי להראות חיילים, דם או מחסומים, הפך לבדיחת היום.

וככה נשארנו עם הגשם הזה שמטפטף ומטפטף, גם כשכוחות הבטחון מגיעים ביום הכי קר וגשום בשנה כדי להרוס בתים, ממש ממש ליד הכיתה המזמרת של ג'יהן.

עדי גולן בכנפו היא אמנית, אקטיבסטית, מזרחית – לאו דווקא בסדר הזה.

> אלאור אזריה: לא עונש משפטי, אלא העונש הדרוש להמשך הכיבוש

עודד בן-עמי גורף לייקים על חשבון המורה היצירתית:

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
מרצים רבים תמכו במכתב הנזיפה במרצה בגלל הדעות שלה על 7 באוקטובר. סטודנטים באוניברסיטה העברית מפגינים למען הדחתה של פרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן (צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)

מרצים רבים תמכו במכתב הנזיפה במרצה בגלל הדעות שלה על 7 באוקטובר. סטודנטים באוניברסיטה העברית מפגינים למען הדחתה של פרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן (צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)

אקדמיה שלא יוצאת נגד ההרג והדיכוי לא ממלאת את תפקידה

כשהופיע איום על ביטול פרסי ישראל, האקדמיה בישראל הזדעקה. אבל היא בוחרת למלא את פיה מים ביחס לזוועות בעזה, ואפילו עוזרת בסתימת הפיות של סטודנטים ומרצים פלסטינים. ככה לא עושים אקדמיה

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf