newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

רגב איימה וביטלה - ותושבי קרית אונו יפגינו עם שוברים שתיקה

זו כבר תופעה: אירוע של "שוברים שתיקה" שהיה מתוכנן הערב, התבטל בלחץ השרה מירי רגב. התושבים, ולא בפעם הראשונה, החליטו לקיים את האירוע בכל זאת. זה עובד יופי

מאת:

מאת: שוברים שתיקה

פעם אחר פעם חוזר על עצמו הסיפור, במה שכבר נראה כמו שגרה. אירוע הרמת כוסית של ח"כ מיכל רוזין בהשתתפות ארגון "שוברים שתיקה", שהתעתד להתקיים בספרייה העירונית בקרית אונו, בוטל בלחצה של שרת התרבות מירי רגב. בהתחלה לא רצה ראש העיר ישראל גל לבטל את האירוע, אך רגב איימה לשלול את תקציב הספרייה בסך 170 אלף שקלים, והוא התקפל.

בתגובה יקיימו תושבי העיר יחד עם "שוברים שתיקה" אירוע מחאה מחוץ לבניין הספרייה. על פי התכנית, הערב (שלישי) בשעה 19:30 יתאספו תושבי העיר, פעילי "שוברים שתיקה" וח"כ מיכל רוזין ברחבת הספרייה העירונית ברחוב המייסדים 5.

> לערב ירושלמי קפוא ונפלא אחד עמדנו מול הפשיזם ויכולנו לו

גם הם בין נרדפי בנט. הפגנת תמיכה בגלריית ברבור בירושלים בעת הרצאת שוברים שתיקה (אורלי נוי)

גם הם בין נרדפי בנט. הפגנת תמיכה בגלריית ברבור בירושלים בעת הרצאת שוברים שתיקה (אורלי נוי)

תושבי העיר יקריאו עדויות של חיילים ששברו שתיקה לצד חיילים שיספרו בעצמם על מקרים מהשירות שלהם בשטחים. האירוע, אותו שאפה השרה מירי רגב לבטל, יהפוך ל"מפגן מחאה בעד הדמוקרטיה בישראל ונגד הניסיונות של ממשלת הימין להשתיק את ההתנגדות לכיבוש" אותו יזמו תושבי העיר. יצויין כי הפעם אף משרד הפיס התגייס לטובתה של רגב, ושלף את הסעיף האוסר על קיומו של אירוע פוליטי. זה נכון אמנם, אך זו הפעם הראשונה שהסעיף הזה מופעל – רק לפני חודש התקיים בספריה אירוע של הליכוד, ואף ציוץ מחאה לא נשמע.

דינמיקה ידועה מראש – והתוצאה נראית נהדר

כאמור, זו לא הפעם הראשונה – מקרים דומים כבר אירעו בגלריה ברבור ובבניין השייך למועצה בפרדס חנה. הדפוס דומה – תושבים או פעילים מקומיים מארגנים אירוע ומזמינים אליו את שוברים שתיקה, שמן הסתם מושכת אש יותר מארגוני שמאל, שלום או זכויות אדם אחרים בגלל קרבתה לקונצנזוס הצה"לי הקדוש, ועיסוקה בנושא הרגיש ביותר בחבר הישראלית: הפעולות הנפשעות של צה"ל. דבר קיומו של האירוע דולף לאזנם של פעילי ימין ארציים ומקומיים, והם מתחילים בקמפיין לביטולו. כשהאירוע מגיע לסביבתה של רגב, היא מיד מאיימת בקלף שלילת התקציב.

התוצאה, בפעמים הקודמות, מתהפכת על מסכלי האירוע – במקום אירוע פוליטי דל משתתפים, כדרכם של אירועים פוליטיים בחדר המתנ"ס השכונתי, הם מקבלים הפגנה בעד הדמוקרטיה, חופש הביטוי, ונגד הכיבוש והממשלה. בפעמים הקודמות זה הוכיח את עצמו, והתקווה היא שכך גם יהיה הערב בקריית אונו.

היתרון שבאירועים הללו הוא בראש ובראשונה בכך שהם מתקיימים קרוב לשכונה ולמתנ"ס, ולאו דווקא בכיכר העיר, ובכך שהם תגובה מידית לצעד בו נוקטת הממשלה, שפורצת מתושבים ופעילים מקומיים ולאו דווקא מבוימת על ידי ארגונים ומפלגות. החיבור הזה עם השטח הוא מרענן, ופעמים רבות מצליח לקחת את הססמאות הגדולות על הדורסנות של הממשלה והמהלכים האנטי-דמוקרטיים שמוביל נתניהו, ולהראות כיצד הן מציאות יומיומית. לאנשים שרק רצו לשמוע עדויות של חיילים ישראלים על הנעשה בשטחים זו דוגמה מעולה בתיווכה של הממשלה, למרות שכמובן אין סיבה לשמוח בחופש הביטוי שהולך ונעלם אף מהמרחבים בהם הוא עדיין מתקיים בישראל.

יולי נובק, מנכ"לית "שוברים שתיקה", מסרה לשיחה מקומית כי "שרת התרבות ושר החינוך נלחמים נגד גלריות וספריות. לא יאומן מה הפחד מחשיפת המציאות היום יומית של הכיבוש עושה לחבר'ה האלה. בשם שוברים שתיקה אני יכולה רק להודות להם על הפרסום המצוין לאירועים. אבל מעבר לזה – יש פה גם הזדמנות לעמוד מול רגב וגופשטיין ולהילחם על הזכות של הציבור לשמוע מה קורה בשטחים. בואו הערב".

השרה מירי רגב העלתה הבוקר פוסט נגד האירוע המתוכנן, ובתגובה הגיבה לה ח"כ מיכל רוזין ממרצ – "מירי, את יכולה להמשיך ולהפגין לצד לה פמיליה ואנשי תנועת כך. אני בוחרת להתייצב לצד אנשי שוברים שתיקה, שכמוני, מאמינים כי הכיבוש משחית וששלטון הכוח והאלימות חייב להיפסק. הדרך לשם עוברת בהחלפת הממשלה שאת, מירי רגב, מייצגת אותה בצורה כל כך בוטה. ישראל בשבילך היא לאומניות ומשיחיות, ישראל שלי היא מאבק בלתי מתפשר על חופש ודמוקרטיה".

אירוע המחאה יתקיים הערב (04.04), בשעה 19:30 ברחבת הספרייה העירונית קריית-אונו, רחוב המייסדים 5. תגיעו.

> להדיר את שוברים שתיקה מבתי הספר בשם האיזון? הצחקתם אותי

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

המהפכה החינוכית שהקדימה את זמנה

כבר ב-1774 הבינו בחבר העמים של פולין וליטא ש"אין לכפות משמעת באמצעות פחד, אלא באמצעות מנהיגות והבנה", שהכיתות צריכות להיות מעוצבות "כך שהילד לא יראה את בית הספר כבית סוהר", ושרק הממסד האזרחי יכול להניב חינוך אוניברסלי שוויוני וחופשי

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf