newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

סרבנית מצפון חדשה: נועה גור גולן נשפטה לחמישה ימי מחבוש בגין סירובה להתגייס

מאת:
השאירו תגובה
א א א

סרבנית המצפון נועה גור גולן התייצבה היום (רביעי, 12.7) בלשכת הגיוס בתל השומר, והצהירה על סירובה להתגייס – ונשפטה לחמישה מחבוש. בתום תקופת כליאה זו היא צפויה להתבקש להתייצב לגיוס פעם נוספת, אך היא מתכוונות להמשיך לעמוד על סירובה וצפויה לכליאות חוזרות ונשנות.

נועה גור גולן, בת 19 מנתניה, מסרבת להתגייס בשל אמונתה הפציפיסטית באי-אלימות, ומשום שהיא מאמינה שעליה לפעול באופן אקטיבי להפחתת האלימות ולכינון השלום. היא עמדה כבר פעמיים מול ועדת מצפון אך בקשתה לפטור מטעמי מצפון נדחתה. היא דורשת להכיר בבחירתה המצפונית שלא להתגייס ולעשות שירות לאומי/אזרחי חלופי, ומוכנה לשלם את המחיר הצפוי – כליאה ממושכת.

בהצהרת הסירוב שלה כתבה גור גולן: "כשהייתי קטנה תמיד חלמתי להיות טייסת בצה"ל. היום אני בת 19, והגוף כואב לי מעצם המחשבה לקחת חלק בארגון כוחני כלשהו. הערכים על פיהם חונכתי – ציות לחוק ותרומה לחברה – חייבים להתקיים לצד ערכים אחרים בהם אני מאמינה בכל ליבי – קדושת חיי אדם באשר הוא אדם והתנגדות לאלימות. אני רואה בסירוב שלי כצעד אקטיבי, הצגת אלטרנטיבה למציאות האלימה בה התרגלנו לחיות. למען ביטחון אמיתי, אני מאמינה שחייבת להיות דרך אחרת."

עשרות תומכים ובני משפחה ליוו אותה הבוקר בהפגנת תמיכה מול הבקו"ם, לקראת התייצבותה וכניסתה לכלא. ההפגנה היא יוזמה של מסרבות – רשת סרבנות פוליטית, המלווה את נועה בסירובה.

> הפנטזיות בניו-דלהי, הרגליים בביוב של עזה

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

המהפכה החינוכית שהקדימה את זמנה

כבר ב-1774 הבינו בחבר העמים של פולין וליטא ש"אין לכפות משמעת באמצעות פחד, אלא באמצעות מנהיגות והבנה", שהכיתות צריכות להיות מעוצבות "כך שהילד לא יראה את בית הספר כבית סוהר", ושרק הממסד האזרחי יכול להניב חינוך אוניברסלי שוויוני וחופשי

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf