newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

שני הרוגים פלסטינים במהלך פיזור המתפללים בתום תפילת שישי במזרח י-ם

מאת:
השאירו תגובה
א א א

עדכון (18:13): לדברי המשטרה, במהלך אירועי היום בירושלים נעצרו עשרה אנשים.

עדכון (17:50): ארגון הסהר האדום הודיע כי טופלו 377 פצועים מהאירועים בירושלים ובגדה היום. סוכנות הידיעו הפלסטינית מען מדווחת על הרוג נוסף, תושב אבו דיס.

עדכון (16:50): בשעה זו מתקיימת הלווייתו של ההרוג השני, מוחמד גנאם משכונת א-טור בירושלים המזרחית. בני משפחתו של גנאם הצליחו לחלץ את גופתו מתוך בית החולים בזמן שהמשטרה יורה רימוני הלם וכדורי גומי. המשפחה הצליחה להביא את ההרוג לקבורה כדי למנוע מצב שבו ישראל תחזיק בגופה כאקט ענישתי, כמנהגה.

עדכון (16:16): המשטרה פשטה על בית חולים אל-מוקאסד אליו הגיעו הפצועים, כולל מחמד שרף בן ה-17 שמת מפצעיו. דיווחים לא מאומתים על הרוג נוסף בשכונת א-טור.

עדכון (15:40): הרוג פלסטיני במהלך פיזור המתפללים בראס אל-עמוד, מחמד שרף בן 17. על פי דיווח פלסטיני (שעדייןלא אומת), שרף נורה בידי מתנחל מההתנחלות הסמוכה, מעלה הזיתים. הוא פונה ברכב פרטי לבית החולים אל-מוקסד מכיוון שהמשטרה לא איפשרה לאמבולנסים של הסהר האדום להגיע למוקדי ההתרחשות. מהמשטרה נמסר כי הצעיר מת מפצעיו בבית החולים ומובא בשעה זו לקבורה.

בצל המחאה סביב הצבת גלאי המתכות בכניסה למתחם אל-אקצא, אשר הוצבו בעקבות הירי הקטלני בשני שוטרים לפני שבוע במתחם המסגד, קיימו היום (שישי) אלפי תושבים תפילות המוניות במספר מוקדים מחוץ לחומות, ובכללם השכונת ראס אל-עמוד ו-ואדי אלג'וז.

> להסיר את גלאי המתכות, לעצור את ההסלמה בירושלים עכשיו

הלווייתו של מוחמד גנאם משכונת א-טור. משפחתו של גנאם הצליחה להבריח את גופתו מבית חולים אל-מוקאסד על רקע פשיטה משטרתית וירי רימוני הלם וכדורי גומי, די להביאו לקבורה לפני שישראל "תחרים" את הגופה. (צילום: אורן זיו/אקטיבסטילס)

פיזור מתפללים בראס אל-עמוד (צילום: יותם רונן/אקטיבסטילס)

המשטרה מפזרת בכוח מתפללים בסיום תפילת יום שישי בוואדי ג'וז, ירושלים המזרחית. (צילום: אורן זיו/אקטיבסטילס)

מוקדם יותר היום הציבה המשטרה בשערי העיר העתיקה מחסומים אשר מנעו את כניסתם של גברים מתחת לגיל 50. על פי דיווח המשטרה, כמה עשרות מתפללים בלבד נכנסו למתחם אל-אקצא דרך המגנומטרים וקיימו שם את תפילת הצהריים של יום שישי. אלפים אחרים, אשר נענו לקריאה שלא להיכנס למתחם המסגד כל עוד מוצבים שם גלאי המתכות, קיימו תפילות המוניות בשכונות הפלסטיניות שמחוץ לחומות העיר העתיקה. בתפילות השתתפו גם כמה חברי כנסת מטעם הרשימה המשותפת.

> מה כל כך מפריע להם בגלאי המתכות?

כמה עשרות בודדים הסכימו לעבור דרך גלאי המתכות בדרך לתפילה במסגד אל-אקצא. (דוברות המשטרה)

שוטרים עוצרים צעיר פלסטיני בתום התפילות ההמוניות בירושלים המזרחית (אורן זיו/אקטיבסטילס)

על פי עדויות של נוכחים במקום, מיד בתום התפילה המשטרה החלה לפזר את המתפללים בכוח רב, תוך שימוש ברימוני הלם, כדורי ספוג ופרשים. לטענת המשטרה, הכוחות עשו שימוש באמצעים לפיזור הפגנות רק לאחר שהמתפללים החלו ליידות אבנים. לטענת עדים במקום, כאמור, המשטרה פיזרה בכוח מחאה לא אלימה ויידויי האבנים הגיעו רק בתגובה לכוח שהפעילה המשטרה. המשטרה מדווחת על עצור אחד החשוד ביידויי אבנים. עדים מספרים על ארבעה עצורים שנעצרו על ידי מסתערבים בוואדי ג'וז.

פינוי מחמד שרף לבית חולים אל-מוקסד לאחר שנפצע מירי חי:

צפו: פיזור המתפללים בסיום התפילה בראס אל-עמוד

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf