newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

"נשרוף אותך כמו ששרפו את דוואבשה"

מאת:
השאירו תגובה
א א א

אתמול (רביעי) בבוקר הגיעו 23 פלסטינים, מתוכם עשר נשים מכפר קריות, לאדמתן באזור עמק ג'אלוד (עמק שילה) עליה הן נאבקות משפטית כבר 12 שנים באמצעות עו"ד קמר מישרקי אסעד, בדרישה שהמדינה תסלק את המתנחלים ממנה. עקב התנכלות מתמדת של המתנחלים לבעלי האדמות וניסיון מתמיד לסלקן הן נאלצות בכל פעם לתאם את הכניסה אל האדמות עם הצבא.

חלקת האדמה נמצאת בתווך בין המאחז המכונה "הבית האדום" לבין מספר מאחזים נוספים, ביניהם אחיה, עדי עד ואש קודש. לדבריה של עו"ד מישרקי אסעד, הנשים דיווחו לה כי למקום הגיעה קבוצת מתנחלות ומתנחלים, כעשרים במספר, כאשר רבים מהם מאיימים על הנשים וילדים שהיו במקום שהם "ישחטו אותם" וכי זו לא האדמה שלהן. לדברי העדות, אחד המתנחלים הגיע רכוב על סוס וכמעט דרס ילד שהיה במקום ואיים עליו "נשרוף אותך כמו ששרפו את דוואבשה". בנוסף לכך התגלה כי במקום נעקרו 7-10 עצי זית בני מעל 30 שנים.

כוחות הצבא שבמקום טפלו באירוע, ובסופו של דבר המתנחלים עזבו את המקום.

המדובר באזור בו החלה המדינה את הבנייה של ההתנחלות "עמיחי", אשר מיועדת למפוני עמונה ולדברי המדינה נבנית על "אדמות מדינה". ארגון זכויות האדם "חקל" הגיש בשם בעלי קרקעות פלסטינים במקום עתירה כנגד ההכרעה שהאדמות הן אדמות מדינה. בין כך ובין כך, כל האדמות במקום, אדמות מדינה או פרטיות, נשלטות כל ידי שלטון הפחד של המתנחלים.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה:

צה"ל והמנהל האזרחי פועלים על מנת לאפשר את הגעתם של חקלאים פלסטינים לאדמותיהם. כאשר נדרש תיאום ביטחוני בכניסה לשטחים, נערך תיאום זה ע"י צה"ל. השטח האמור, הממוקם בסמוך ל”בית האדום”, הוגדר על ידי צה”ל כשטח צבאי סגור, וככזה הכניסה אסורה אליו ללא תיאום מראש. הפלסטינים אשר עיבדו ביום רביעי את האדמות קיבלו היתר כניסה לשטח.

לאחר כניסת הפלסטינים, מספר מתיישבים הגיעו למקום ללא תאום מראש וללא היתר, תוך הפרה של הצו. בעקבות הגעת המתיישבים וכניסתם, נוצר חיכוך בשטח.

כוחות צה”ל אשר הגיעו למקום פעלו על מנת להשיב את הסדר והורו למתיישבים להתפנות מהמקום. במקום נעצר מתיישב אשר הועבר לטיפול המשטרה לאחר שסירב להתפנות ונהג באלימות כלפי הכוח.

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במסיבת עיתונאים בירושלים, ב-31 במרץ 2024 (צילום: מרק ישראל סלם / פול)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במסיבת עיתונאים בירושלים, ב-31 במרץ 2024 (צילום: מרק ישראל סלם / פול)

נתניהו לא ייתן לחטופים לחטוף לו את הניצחון

בתקשורת לועגים לנתניהו כשהוא אומר שישראל "כפסע מניצחון". אבל המלחמה ללא קץ בעזה היא מצוינת בעיניו, ועסקה רק תהרוס

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf