newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

ראשי המחאה נגד שחיתות נתניהו נעצרו בפתח תקווה

מאות מפגינים מול תחנת המשטרה בפתח תקווה, לאחר שמני נפתלי ואלדד יניב עוכבו בדרכם להפגנה. מוקדם יותר היום הפגינו עשרות מול כלא 4 בתמיכה בסרבניות, ובאל עראקיב ציינו שבע שנים להריסה הראשונה

מאת:

מאת: אלי ביתאן

מאות מפגינים צבאו על תחנת המשטרה בפתח תקווה הערב (שבת) במחאה על מעצרת של ראשי המחאה נגד שחיתות נתניהו מני נפתלי ואלדד יניב. מוקדם יותר הערב חסמה המשטרה צמתים מרכזיים בעיר בניסיון למנוע מהמפגינים להגיע למקום ההפגנה, המתקיימת קרוב ל-40 שבועות בשכונת מגוריו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

המפגינים התאספו סביב תחנת המשטרה, בה מעוכבים לחקירה יניב ונפתלי, וקוראים "גם אני מני נפתלי" וקריאות מחאה נוספות מול מה שנראה כניסיון להשתיק את המחאה, הצוברת תאוצה ומספר המשתתפים בה גדל משבוע לשבוע.

מוקדם יותר היום, בשעות הצהריים, התאספו כארבעים מפגינים מחוץ לכלא 4 למשמרת תמיכה בסרבניות המצפון הדס טל ונועה גור. המפגינים – קרובי משפחה, חברים ופעילי "יש גבול" ו"מסרבות" – קראו קריאות נגד הכיבוש והגיוס ולעידוד רוחן של הכלואות, והשמיעו מוזיקה כדי לשמח את האסירות כולן.

את ההפגנה הובילו הסרבניות ששוחררו לאחרונה מהכלא, תאיר קמינר, תמר אלון, תמר זאבי ועתליה בן אבא, שקראו "אל תגידו אין תקווה – סרבנות היא התשובה", ו"גם בחוץ וגם בכלא – המצפון שלך הוא פלא".

> הפרקליטות מנהלת מרדף פוליטי, אבל לא היא תפיל את נתניהו

בנוסף, עשרות השתתפו בעצרת מחאה בכפר הבדואי הלא-מוכר אל-עראקיב בנגב, לציון שבע שנים מאז הפעם הראשונה בה נהרס הכפר. במחאה השתתפו תושבי הכפר, תושבים מהכפרים בסביבה, פעילי דו קיום בנגב ומספר חברי כנסת מהרשימה המשותפת.

יו"ר "הרשימה המשותפת" ח"כ איימן עודה, שנעצר אז בהריסה הראשונה, אמר כי "מציינים שבע שנים לפעם הראשונה שהרסו את הכפר אל עארקיב וניסו לגרש את תושביו. אז חלקנו תא מעצר, ואני זוכר שהשיח' סיאח א-טורי, אמר לי ׳גם אם הכפר ייהרס מאה פעמים, הם לא יצליחו להוציא אותי מהכפר!׳ אני זוכר שחשבתי כמה דבריו מרשימים אבל עניתי לו שאין מצב שיהרסו כפר מאה פעמים. הכפר נהרס כבר 116 פעמים, ואחי עמד בהבטחתו 100 פעמים ויותר. אני עכשיו בכפר ומביט בכל השטחים הפתוחים מסביב ויודע שרק גזענות מונעת את הכרתו".

> במקום להגיש לנתניהו את הלחי השניה, פשוט לעבור לפרסומות

> סרבנית מצפון בדרך לכלא: "מסרבת להיות כלי בידי השלטון"

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf