newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

מרחיבים את השיחה - תומכים במקומית!

מאת:
השאירו תגובה
א א א

הסיפור שלכם – החדשות שלנו. קמפיין מימון ההמונים של שיחה מקומית יוצא לדרך!

לפני קצת יותר משלוש שנים התקבצנו יחד, בלוגרים, עיתונאיות, פעילי זכויות אדם ואקטביסטיות, והקמנו מערכת תקשורת חדשה ועצמאית. סוג של נס.

הצורך היה ברור: כולנו היינו עדים למצבים בהם ראינו דבר אחד קורה במציאות – וכיצד מציאות אחרת לגמרי דווחה בכלי התקשורת. כולנו הרגשנו שמאבקים חשובים שאנחנו שותפים להם לא זוכים לחשיפה, ואם כן – כמעט תמיד דרך עיני הממסד. כולנו הבנו שהתקשורת מגיעה לסקר בדרך כלל רק אחרי שיש כבר דם ותמרות עשן. ידענו שתקשורת יכולה לשנות את המציאות, לחשוף ולפרק מבני כוח, ולהציע אלטרנטיבה אחרת. החלטנו להציע סיפור אחר. סיפור שיתחרה בכותרות של התקשורת הממסדית, שדומות מידי אחת לשניה. סיפור שמגיע מהשטח, ולא מדוברי הממשלה.

מאז, כבר שלוש שנים אנחנו עושים את שיחה מקומית – עיתונות עצמאית, בועטת, ייחודית, שמבוססת על דיווח מלמטה למעלה, על התנדבות של עשרות כותבות וכותבים, צלמות וצלמים.

היינו שם יחד בזמן ההרג בצוק איתן. היינו במחאת משפחות ילדי תימן. היינו עם הנשים הערביות במאבק ברציחות. היינו בהפגנות יוצאי אתיופיה נגד אלימות משטרתית, עם סרבניות הגיוס משמאל וסרבני הגיוס החרדים, בפינוי גבעת עמל ובצעדות החופש, בכלא חולות ובכביש המנהרות. פתחנו את תיקי החקירה הנעלמים של מצ"ח, היינו הראשונים לפרסם את העדויות והתחקירים על אום אל-חיראן. חשפנו את מספר כתבי האישום נגד מועדונים שעושים סלקציה גזענית (אפס), ועד כמה באמת מצנזרת הצנזורה הצבאית (המון).

 

את כל זה עשינו בעזרת תקציב צנוע ומערכת מצומצמת. עכשיו אנחנו רוצים להרחיב את השיחה עוד יותר, לעשות יותר חדשות, יותר תחקירים, יותר דיווחים מהשטח של יותר מאבקים, יותר בלוגרים, יותר חשיפות. יותר שיחה מקומית.

>> תרמו עכשיו – כדי שנוכל להרחיב את השיחה

בשלוש שנים האלה אתם השותפים והשותפות שלנו באין ספור רגעים. אתם קוראים אותנו, כותבים לנו, מתייגים אותנו, מתווכחים איתנו, מפרגנים לנו, כועסים איתנו וצוחקים איתנו. וגם תומכים בתרומות שמהוות כשליש מהתקציב שלנו כבר כיום. בזכותכם עשינו כברת דרך גדולה לאין שיעור ממה שחשבנו מאז שהגחנו לעולם. אין די מילים להודות על התמיכה והאמון שאתם נותנים בנו.

בשלוש שנים האלו למדנו שכדי לעשות עיתונות עקבית שמצליחה לאתגר צריך גם כסף, וכדי שהעיתונות הזו תהיה עצמאית צריך כסף שמגיע מהציבור, לא מבעלי הון ולא ממפרסמים גדולים ולא מהממשלה. כסף של מי שקוראות וקוראים את שיחה מקומית. רק ככה אנחנו יכולים להיות משוחררים מכל בעל אינטרס יחיד, ובמקום זה להיות "שייכים" לקהילת הקוראים שלנו. לכם.

אנחנו יוצאים היום למסע שמטרתו להגדיל דרמטית את ההשפעה של שיחה מקומית ולהגיע לקהלים חדשים שלא הגענו אליהם בעבר. אם הגענו עד לפה בזמן הקצר הזה, תארו לכם לאן נוכל להגיע בעזרת הדחיפה שתתנו לנו עכשיו. השאלה אם נצליח בזה תלויה לגמרי בכם.

כנסו עכשיו ועזרו לנו להרחיב את השיחה. כל סכום יסייע לנו להגיע ליעד, כל שיתוף והבעת תמיכה יתקבלו בשמחה רבה. בפנים מחכה לכם גם מגוון תשורות מהממות עבור התרומה שלכם, הדרך שלנו לומר לכם תודה על האמון.

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf