newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

מאות נשים החלו את "מסע השלום" מהדרום לירושלים בדרישה לפתרון הסכסוך

מאת:
השאירו תגובה
א א א

מעל ל-500 נשים יהודיות וערביות השתתפו היום, ראשון, בפתיחת "מסע השלום" של תנועת נשים עושות שלום, בדרישה לקידום משא-ומתן מדיני לפתרון הסכסוך הישראלי פלסטיני ובדרישה שנשים תיקחנה חלק בהשגת הפתרון. המסע, שהושק הבוקר בשדרות ובנגב המערבי, צפוי לעבור בין היתר בשדרות, כיסופים, ירוחם, דימונה, חורה, רהט, ערד, טבריה, נצרת, תל-אביב יפו, לוד, גוש עציון, אריאל, אבו-גוש.

בטקס השקת המסע אמרה סגנית ראש מועצת שדרות, יהודית אוליאל: "אני רוצה שנצא בקריאה חזקה לכל המדינאים שלנו להתחיל את המשא ומתן, ואני בטוחה שיחד נצליח להביא את השלום המיוחל. אנחנו לא רוצים להיות בעוד סבב של מתח והסלמה. אין במדינה שלנו אנשים שלא רוצים שלום".

יהלומה זכות מאופקים, מייסדת מרכז "חוסן" בעיר ומבין יוזמות מסע השלום: "אנו, עשרות אלפי נשים יהודיות וערביות, חילוניות ודתיות, מהמרכז ומהפריפריה מכל גווני הקשת הפוליטית והחברתית, קוראות יחד לציבור ולמנהיגים להקשיב מחדש, לחזור לשולחן הדיונים ולהושיט ידיים לשלום. המסע יתחיל באזור עוטף עזה הנקרא בפינו "עוטף שלום". יחד, נבנה עתיד משותף ללא אלימות שיאפשר את חיזוק החוסן האישי והקהילתי ושיקדם את השלום הקיומי והלאומי למען הדור הבא".

המסע יסתיים ב-8.10 בעצרת המונית בירושלים, שם תוקם סוכת שלום ותושק "כנסת הנשים" שתלווה את פעילות מושב החורף של הכנסת.

> למה כל כך קשה להודות בחטיפת ילדי תימן, המזרח והבלקן?

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

המהפכה החינוכית שהקדימה את זמנה

כבר ב-1774 הבינו בחבר העמים של פולין וליטא ש"אין לכפות משמעת באמצעות פחד, אלא באמצעות מנהיגות והבנה", שהכיתות צריכות להיות מעוצבות "כך שהילד לא יראה את בית הספר כבית סוהר", ושרק הממסד האזרחי יכול להניב חינוך אוניברסלי שוויוני וחופשי

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf