newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

רבנים לזכויות אדם ליועמ"ש: לפתוח בחקירה נגד אברי גלעד בחשד להסתה לאלימות

מאת:
השאירו תגובה
א א א

ארגון רבנים למען זכויות אדם פנה היום, שני, ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לפתוח בחקירה בעבירת הסתה לאלימות נגד השדרן אברי גלעד. זאת לאחר שדבריו בתוכנית הבוקר של 'רשת' שהוא ממגישיה נשאו תמיכה, לכאורה, באלימות קולקטיבית נגד הכפר הפלסטיני קוסרא.

במהלך דיון שהתפתח באולפן אתמול (ראשון) סביב העימותים האלימים בין תושבי הכפר הפלסטיני קוסרא לבין מתנחלים בסוף השבוע האחרון, במהלכם נורה ונהרג תושב הכפר, אמר גלעד: "אני שומע בחדשות בדרך לכאן שהלילה היו פרעות בקוסרא. פרעות זה אולי מילה קשה, אבל מתנחלים תושבי יהודה ושומרון הגיעו לכפר ועשו שם בלאגן. יופי, יופי. בעיני יופי".

כששותפתו להנחיית התוכנית הילה קורח השתוממה "כן? בעיניך זה יופי?!" גלעד השיב "חד משמעית", ונימק: "רבים מתושבי הכפר השתתפו בדבר הזה וזה לא יכול לעבור ללא תגובה […] אני חושב שלפעמים אין ברירה אלא להפגין נוכחות וגם נוכחות אלימה. לא נהיה יהודונים".

את המכתב מטעם רבנים לזכויות אדם שלח מנהל המחלקה המשפטית של רבנים למען זכויות האדם, עו"ד יאיר נהוראי. מהארגון נמסר:

"רבנים למען זכויות האדם מלווים את הכפר קוסרא מזה שנים. הקריאה לפעולות אלימות נגד  תושבי הכפר עשויה להיות הסתה והיא בוודאי קריאה לקחת את החוק לידיים. אבל מעבר לכך, הקריאה לפעולה קולקטיבית וחסרת הבחנה נגד כלל תושבי הכפר היא קריאה לפגיעה בחפים מפשע. באווירה בה הקיצוניים מקבלים יותר ויותר רוח גבית, הקריאה של דמות הנחשבת יחסית לחלק מהזרם המרכזי, כמו אברי גלעד, עשויה לתת תחושת לגיטימציה רחבה למעשים מסוג זה. בנוסף, יש בקריאות כאלו כדי לתרום להחרפת המתיחות באזור, וחלילה לפתיחתו של מעגל דמים ואלימות".

בעקבות אירועי סוף השבוע הגיעו הבוקר עשרות פעילי ימין קיצוניים ל"צעדת מחאה" ליד קוסרא. בעימותים שפרצו במקום נורה תושב פלסטיני ונפצע באורח אנוש.

> "בעשר דקות הם הרסו מה שבניתי חיים שלמים"

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf