newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

הפגנה מול ישיבת הממשלה: לא להעברת מאות מיליוני שקלים לבניית כלובים צפופים לתרנגולות

מאת:
השאירו תגובה
א א א

עשרות פעילים מעמותות אנונימוס לזכויות בעלי חיים ותנו לחיות לחיות הפגינו היום, חמישי, מול משרד ראש הממשלה בעת דיון בחוק ההסדרים, אשר במסגרתו מתכוונים להעביר רפורמה בתעשיית הביצים שתכלול הענקת 340 מיליון שקלים ללולנים לצורך בניית לולי ענק בהם יוחזקו אלפי ועשרות אלפי תרנגולות בכלובים צפופים.

לפני כעשור יזם משרד החקלאות רפורמה בתעשיית הביצים, שמטרתה היתה הגברת הריכוזיות בתעשיית הביצים ובנייה-מחדש של הלולים הישנים, שכן מרביתם לא עומדים בסטנדרטים בסיסיים של בריאות וסביבה ואין להם רישיון עסק. ארגון אנונימוס פתח בקמפיין ציבורי והגיש עתירה לבג"ץ, בה נטען כי יש לקבוע בתקנות תנאים מינימליים להחזקת התרנגולות מתוקף חוק צער בעלי-חיים, לפני השקעת 350 מיליון שקלים מכספי ציבור בהקמת לולים חדשים, שלטענת הארגון לא עומדים בדרישות החוק. לאחר שבג"ץ עצר בנובמבר 2009 את הרפורמה בהיעדר תקנות, ניסה משרד החקלאות להעביר בכנסת תקנות המכשירות את כלובי הסוללה, אולם ארגוני זכויות בעלי החיים הצליחו לשכנע את הח"כים להתנגד לתקנות שהוצעו, בהיותן קובעות תנאים אכזריים. עם זאת, משרד החקלאות לא תיקן את נוסח טיוטת התקנות, והן לא עברו עד היום. כעת, כאמור, מנסים להעביר את הרפורמה במסגרת חוק ההסדרים.

עו"ד יוסי וולפסון, עמותת תנו לחיות לחיות: "לא יתכן שמשרדים ממשלתיים מנסים להעביר בחטף רפורמה שלא תעמוד במבחן בג"ץ. בעולם ישנה מגמה ברורה של מעבר ללולים ללא כלובים, ואילו אצלנו מתעקשים לבזבז כספי ציבור כדי להנציח לולים אכזריים ומיושנים. השר כחלון טוען כי הוא דואג לבעלי החיים, אולם מבחן המציאות מראה שהוא מתעלם משיקולי צער בעלי חיים. הרפורמה כוללת תמריץ להקמת לולים ללא כלובים, כך שמוסכם על הממשלה כי ככל שמעבירים כספי ציבור לתעשיית הביצים, יש לעודד את תעשיית הביצים לעבור ללולים ללא כלובים, אולם התמריץ המוצע זניח; כדי לעודד שינוי אמיתי בתעשיית הביצים אסור לממן לולי כלובים מכספי ציבור. הנצחת הכלובים תהיה בכייה לדורות".

עו"ד שירה הרצנו, עמותת אנונימוס לזכויות בעלי חיים: "הרפורמה של כחלון גוזרת על 9.5 מיליון תרנגולות מאסר עולם בצינוק. תרנגולת בכלוב לא זוכה לראות אור יום, לפרוש כנף ובטח שלא לעוף. ישראלים רבים בוחרים להימנע מצריכת ביצים מכיוון שגם ביצים מלולים ללא כלובים מגיעות מתעשייה אלימה שבה חותכים לתרנגולות את המקור באמצעות להב מתכת לוהט ומחשמלים אותן למוות כשקצב ההטלה שלהן יורד, אולם אפילו אלו שעדיין אוכלים ביצים, מתנגדים לכליאת התרנגולות בכלובים האכזריים, בוודאי על חשבון משלם המסים."

> לחיות בין המתים בעזה

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf