newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

מפגינים דרשו מ"אתיופיאן איירליינס" להפסיק לשתף פעולה עם גירוש הפליטים

מאת:
השאירו תגובה
א א א

מעל למאה פעילות ופעילים הפגינו היום מול משרדי חברת אתיופיאן איירליינס בתל אביב וקראו לה לא לשתף פעולה עם גירוש הפליטים מישראל למדינות שלישיות באפריקה.

הפעילים, חברי ארגון "זזים", הפריחו בלוני ענק שחורים לתוך המשרדים וניסו להיכנס למשרדי החברה, אולם נעצרו על ידי מאבטחים. הם ביקשו להגיש לנציגי איתיופאין מכתבים של מעל ל-12 וחצי אלף ישראלים שפנו לאיגוד הטייסים הישראלי ולחברות התעופה טורקיש איירליינס, רויאל גורדניאן ואתיופיאן עצמה בקריאה לעצור את הגירוש. כזכור, לאחרונה הודיעו מספר טייסי אל-על כי יסרבו לקחת חלק במבצע גירוש הפליטים.

כתבנו אורן זיו, חזר לאחרונה מביקור על משלחת של חברי הכנסת מוסי רז ומיכל רוזין ברואנדה ואוגנדה. על פי הפרסומים אלו הן המדינות השלישיות איתן חתמה ישראל על הסכמים חסויים לגירוש הפליטים. במהלך הביקור נפגשה המשלחת עם מבקשי מקלט שגורשו מישראל לשתי המדינות. כולם סיפרו כי הם נטולי מסמכים או מעמד שמאפשר להם לקבל סיוע כלשהו, לעבוד או לנוע במרחב. הם קראו למבקשי מקלט שעדיין נמצאים בישראל שלא לעזוב את המדינה ולהעדיף כליאה בסהרונים על פני מצב של חוסר מעמד בשתי המדינות.

במוצ"ש: נגד הגירוש – בעד דרום תל אביב

מעל לשלושת אלפים גולשים כבר אישרו את השתתפותם בעצרת המתוכננת במוצאי שבת הקרוב בדרום תל אביב. מארגני ההפגנה קוראים לעצור את גירוש מבקשי המקלט כמו גם את גירוש התושבים הוותיקים של השכונות מבתיהם, ולשקם את שכונות דרום תל אביב באופן שיטיב עם כל תושביהן הנוכחיים.

"בחודשים הקרובים השכנות והשכנים שלנו עתידים להיות מגורשים מכאן על ידי הממשלה, למסע פליטות נוסף, בו חלקם ימצאו את מותם", כתבו מארגני ההפגנה. "הממשלה אומרת לנו שהיא עושה את זה "בשם הדאגה לתושבי ותושבות דרום תל-אביב". אבל מי שגרות וגרים בדרום ת"א, מי שחיות וחיים בשכונות עם מבקשי המקלט כבר עשור, יודעות ויודעים את האמת: במשך שנים הממשלה הזניחה את השכונות, והפכה אותן לאזור אסון. עכשיו, אותה ממשלה מתכננת לגרש מכאן את כולנו – גם את התושבות והתושבים הוותיקים שחיים בשכונות אלה, וגם את מבקשי המקלט מאפריקה. מי שירוויחו מהעניין הם כרישי הנדל"ן, שיבנו כאן מגדלי יוקרה, וחברות כוח-האדם, שיגזרו קופון מהמחסור בעובדים זולים.

העצרת תתכנס ברחוב לווינסקי פינת רחוב העליה בשעה 20:00. פרטים נוספים ניתן למצוא כאן.

> בין הכסף והפחד: דיווח מיוחד מדרך המכשולים של הפליטים ברואנדה

מבקשי מקלט בהפגנה מול שגרירות רואנדה בהרצליה (אורן זיו / אקטיבסטילס)

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf