newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

פעילים תלו תמונות של הרוגי צעדות השיבה על גדר הגבול עם עזה

הפעילים נענו לקריאה של ארגונים מעזה לסולידריות, ותלו על גדר הגבול את תמונותיהם של 119 מהרוגי צעדות השיבה: "להעביר לאנשים בעזה מסר שהמאבק שלהם לא שקוף"

מאת:

פעילי שמאל תלו הבוקר (שלישי) צילומים של הרוגי הירי הישראלי על המפגינים בעזה על גדר התלתלית מטרים ספורים מגדר המערכת המפרידה בין ישראל לעזה. פעולת המחאה והזיכרון הסמלית הזו הגיעה כמענה לקריאה של הוועדה המארגנת של צעדת השיבה בעזה שפנתה לפעילי ברחבי העולם וביקשה מהם להדפיס את הפוסטרים ולתלות אותם כאקט של סולידריות.

הפעילים שהגיעו לאזור חקלאי שבין קיבוץ ניר עוז ונירים – מול העיר הפלסטינית חאן יונס והכפר חוזעאה, תלו צילומים של 119 ההרוגים בעזה מאז תחילת ההפגנות ליד הגדר ב-30 במרץ. אחד הפעילים הסביר ל"שיחה מקומית": "באנו לצד הישראלי של הגבול, כדי להעביר מסר לאנשים בעזה, שנאבקים זמן ארוך נגד הכיבוש והמצור, שהמאבק שלהם אינו שקוף, ושההקרבה שלהם אינה לשווא". בעודו תולה צילום אחר צילום של הרוגי ההפגנות על הגדר הוא הוסיף: "אני מחכה ליום שנוכל לחיות ביחד על האדמה הזאת חופשיים מכיבוש".

פעילים תולים תמונות של 119 מהרוגי הירי הישראלי על צעדות השיבה בגבול עזה. 26 ביוני 2018. (אורן זיו / אקטיבסטילס)

פעילים תולים תמונות של 119 מהרוגי הירי הישראלי על צעדות השיבה בגבול עזה. 26 ביוני 2018. (אורן זיו / אקטיבסטילס)

כמה עשרות מטרים משם, בצידו השני של הגבול, עדיין עומד על תילו אחד ממאהלי המחאה שהוקמו במהלך המחאה, אולם בשבועות האחרונים נראה כי ההפגנות נמצאות במגמת דעיכה כאשר ביום שישי האחרון רק כאלף מפגינים לקחו חלק במחאות בכל רחבי הרצועה.

לאחר מספר דקות, הגיע למקום ג'יפ צבאי ועליו חיילים, שביקשו מהפעילים להוריד את השלטים מהגדר. החיילים לא ממש הבינו על מה המחאה, וכשאחד הפעילים שאל אותם האם הם יודעים של מי התמונות הם הנידו בשלילה. "אלו האנשים שאתם רצחתם כאן בחודשים האחרונים", אמר הפעיל בעודו עוזב את המקום יחד עם הפעילים האחרים. על הגדר נותרו הדיוקנאות של ההרוגים מתנופפים ברוח.

בשבוע שעבר, שורה של ארגונים בעזה, בהם ועדת הארגון של צעדת השיבה, הארגון הכללי של האיגודים המקצועיים, התאחדות המורים באוניברסיטאות, קבוצת מדינה דמוקרטית אחת ועוד פרסמו קריאה לפעילים ברחבי העולם, למלא ערים על פני הגלובוס בתמונות ההרוגים מעזה, במיוחד מול שגרירויות ישראל וארה"ב. "מאז הסיקור התקשורתי של הטבח שישראל ביצעה נגדנו ביום הראשון של הפגנות אנחנו מקבלים פחות ופחות כיסוי תקשורתי", הסבירו הפעילים שמקווים למשוך תשומת לב למצב הקשה ברצועה. "אנא עזרו לשמור על החופש של פלסטינים וזכות השיבה באור הזרקורים", נכתב בהודעה שאליה צורף לינק להורדת הצילומים.

תמונות 119 ההרוגים תלויים על הגדר כשברקע הכפר חוזעאה שבפאתי חאן יונס. 26 ביוני 2018. (אורן זיו / אקטיבסטילס)

תמונות 119 ההרוגים תלויים על הגדר כשברקע הכפר חוזעאה שבפאתי חאן יונס. 26 ביוני 2018. (אורן זיו / אקטיבסטילס)

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf