newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

מטרת מצלמות הסתר של הליכוד: למנוע מאזרחים ערבים להצביע

אחרי העלאת אחוז החסימה, "הערבים נעים לקלפיות", והניסיון לסכל יוזמה להסעות לאזרחים בדואים שחיים בכפרים מרוחקים מקלפיות, נתניהו מזכיר לערבים שעינו של האח הגדול פקוחה. בתגובה המפלגות הערביות קוראות למצביעים לצאת בהמוניהם לקלפיות

מאת:

הליכוד שתל היום, יום הבחירות, לפחות 1,200 מצלמות נסתרות על חברי ועדות קלפי שהוא שלח ליישובים ערבים ברחבי הארץ. לפי אנשי הליכוד, המטרה היא למנוע זיופים בבחירות. מהר מאוד מרגע שהדבר התגלה, המשטרה עיכבה לחקירה מספר אנשי ליכוד בקלפיות שונות, וועדת הבחירות הוציאה הבהרה לפיה אסור לחברי ועדות קלפי בשום אופן לצלם או להקליט מצביעים, שכן הדבר פוגע בחשאיות ההצבעה.

סביר להניח שתכלית הפעולה של הליכוד לא הייתה הצילומים עצמם. עם מאות אלפי שקלים שהושקעו ביוזמה, יתכן שעם מעורבות של ארגון המתנחלים "ועד מתיישבי השומרון", ודאי היה מעורב איזשהו יועץ משפטי בתהליך שהבהיר להם שהדבר אסור. הם לא השקיעו את כל הכסף הזה בשביל שעה-שעתיים של צילומים, אלא בשביל משהו אחר: להרחיק מצביעים ערבים ולוודא שלא יצביעו.

הליכוד שתל ביום הבחירות לפחות 1,200 מצלמות נסתרות על חברי ועדות קלפי שהוא שלח ליישובים ערבים ברחבי הארץ. (צילום באדיבות דוברות חד"ש-תע"ל)

הליכוד שתל ביום הבחירות לפחות 1,200 מצלמות נסתרות על חברי ועדות קלפי שהוא שלח ליישובים ערבים ברחבי הארץ. (צילום באדיבות דוברות חד"ש-תע"ל)

ההגיון הוא פשוט: כל מה שצריך הוא שאזרחים פלסטינים ברחבי הארץ ישמעו על כך שהושתלו מאות מצלמות נסתרות בקלפיות. בשביל ציבור שגם ככה הוא נרדף על ידי הממשלה, שגם ככה אמנים ומשוררות ופעילים פוליטיים וסתם אנשים בו יודעים שהם יכולים להיעצר על פרסום דעותיהם באינטרנט, שגם מכיר מצבים של פיטורים ממקומות עבודה בגלל הבעת דעות, ושהמנהיגות הפוליטית שלו מוקעת כבלתי לגיטימית על ידי רוב המפלגות בכנסת – המסר של תיעוד ההצבעה יכול להיתפס כאיום של ממש. מספיק שמצביעה פוטנציאלית תחשוב שאולי, רק אולי, יש מצלמה בקלפי שלה, וצילום שלה יכול להגיע לידי המעסיק או השב"כ או מישהו אחר, בשביל להכריע שעדיף שלא ללכת להצביע הפעם.

זה היעד של הליכוד. להעביר לאזרחים הפלסטינים מסר: עינו של האח הגדול פקוחה.

כמובן שלא מדובר באירוע חד פעמי. הליכוד היה שותף להעלאת אחוז החסימה, שנועדה לפגוע במפלגות הערביות. הליכוד הוא שבנה את קמפיין היום האחרון של הבחירות הקודמות על קריאת הקרב "הערבים נוהרים לקלפיות". הליכוד ניסה לסכל יוזמה ברוכה של ארגון "זזים" להנגיש קלפיות לאזרחים בדואים שנמצאים במרחק עצום מהקלפיות שלהם (שאושרה על ידי ועדת הבחירות, ויצאה לפועל הבוקר). הליכוד הוא שמבסס את הקמפיין שלו נגד יריביו מהמרכז על שתי הטענות השקריות: ש"המפלגות הערביות פועלות לחסל את ישראל", ושגנץ – שבעצמו גם מתנער מההנהגה של הציבור הערבי – עומד לחבור אליהן. היעד של הליכוד ברור: השמאל לעולם לא יוכל להחליף את הימין בלי שותפות יהודית-ערבית. וזה מה שמפחיד אותו. טוב שיש את רותם סלע שהזכירה לנו בבחירות האלה שדמוקרטיה שייכת לכל האזרחים, ללא אפליה.

התגובה של חד"ש-תע"ל ושל רע"ם-בל"ד לתרגיל הרגע האחרון הזה של הליכוד היא קריאה למצביעים לצאת בהמוניהם, לדחות את המניפולציות של השלטון, ולהגיב בקלפיות. הלוואי והקריאה הזו תעזור להתגבר על שלטון הפחד.

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf