newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

ישראלים הפגינו מול הגדר בעזה: "רצינו להגיד שלא שכחנו"

הפעילים שוחחו עם מארגני צעדת השיבה שהתאספו מהצד השני של הגדר. אזרחים ישראלים תקפו את הפעילים ושרפו את דגל פלסטין שהחזיקו  

מאת:

פעילים ישראליים ובינלאומיים הגיעו אתמול (רביעי)  לאזור הגדר עם עזה ושוחחו עם מפגינים בצד השני, שקיימו אירוע בקריאה למימוש זכות השיבה של הפליטים הפלסטינים. עובדים שהיו במקום התעמתו עם המפגינים, שרפו דגל פלסטין ובאנר.

כעשרים פעילים הגיעו בשעות הצהריים לנקודת תצפית מאות מטרים מהגדר עם עזה ליד קיבוץ נחל עוז. באותה העת התקיים אירוע שהוביל יוזם צעדות השיבה אחמד אבו רתימה שבמהלכו התכנסו עשרות פלסטינים כדי לשמוע מפליטים את הסיפורים שלהם מהנכבה.

עוד לפני שהפעילים הגיעו לנקודת התצפית, הצבא חסם את דרכם והם התקדמו ברגל. במקום מתקיימות עבודות להקמת חומה חדשה לאורך הגדר, ואזרחים, ככל הנראה עובדים העוסקים בהקמתה, התעמתו עם המפגינים. בתיעוד וידאו שצילם האמן דוד ריב נראה אחד העובדים באזור הגדר שופך דלק על דגל פלסטין ומבעיר אותו. (דקה 1:13 בוידאו) ולאחר מכן זורק לאש באנר עליו היה כתוב בעברית ואנגלית "ישוחרר גטו עזה". אזרח אחר, שהזדהה כ"מנהל האתר", צולם חוטף דגל ממפגינה ומתעמת עם המפגינים.

תקיפת המפגינים הישראלים (צילום וידיאו: דוד ריב)

למרות הקשיים, הצליחו המפגינים לשוחח בקצרה בטלפון עם אחמד אבו רתימה, שסיפר שהם הצליחו לראות את ההפגנה בצד הישראלי. "באנו לשמוע וגם להגיד שיש יהודיות ויהודים שתומכים בשיבה של הפליטים", סיפר יוסףה מקיטון, שלקח חלק בהפגנה. "רצינו גם להגיד להם שלא שכחנו את מה שקורה יום יום בעזה". לדבריה, האירוע נקבע בכוונה באמצע השבוע ולא ביום שישי, היום המיועד להפגנות, כדי שהפלסטינים שיגיעו לא יפגעו מירי של הצבא.

מאז החלו צעדות השיבה במרץ 2018, פעילים ישראלים הגיעו מספר פעמים לאזור הגדר כדי להביע סולידריות עם הצעדות. לא פעם הם הותקפו על ידי אזרחים וחיילים, ובאחת הפעמים הגיע להפגנה ״שתול״ של ארגון אם תרצו. לפני כשנה קיימו המפגינים ״מסיבת תה״ משני צדי הגדר.

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
ישראל האיצה את הטיהור האתני בגדה בעזרת חיילים במדים, וחיילים לא במדים, מתנחלים. חיילים על רקע עשן העולה משריפות בכפר דומא בגדה, אפריל 2024 (צילום: איתי רון / פלאש 90)

ישראל האיצה את הטיהור האתני בגדה בעזרת חיילים במדים, וחיילים לא במדים, מתנחלים. חיילים על רקע עשן העולה משריפות בכפר דומא בגדה, אפריל 2024 (צילום: איתי רון / פלאש 90)

בעזה וג'נין, נצרת וירושלים – ישראל מנהלת את אותה המלחמה

מיקוד המבט בחורבן ובמוות שישראל המיטה על עזה הוא מובן, אבל מה שישראל עושה שם הוא חלק מההיגיון המסדר של האפרטהייד הישראלי בכל המרחב שבין הירדן לים

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf