newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

אחרי 41 יום של שביתת רעב, העצורה הירדנית תשוחרר

הלחץ עבד: שר החוץ הירדני צייץ כי הושג הסכם עם ישראל, שבמסגתרו אללבדי ועצור נוסף "יחזרו לאדמת המולדת עד סוף השבוע". עורך דינה של אללבדי קיבל עדכון על ההסכם מהשגריר הירדני, אך ציין כי פרטיו המדויקים עוד לא התבררו. "זה תקדימי, שחרור כזה של עצורים מינהליים"

מאת:

העצורה הירדנית-פלסטינית היבא אללבדי תשוחרר, אחרי 41 יום של שביתת רעב. שר החוץ הירדני, איימן ספדי, צייץ כי בעקבות הסכם שהושג עם ישראל, אללבדי ועצור ירדני נוסף, עבד א-רחמן מרעי, "יחזרו לאדמת המולדת עד סוף השבוע".

עורך דינה של אללבדי, רסלאן מחג'נה, אמר ל"שיחה מקומית" כי "השגריר הירדני בישראל אישר את ההסכם ואת העובדה שהם יחזרו עד סוף השבוע לירדן. עם זאת, מחג'נה ציין כי פרטי ההסכם המדויקים עוד לא התבררו.

לדברי מחג'נה, "זה תקדימי, שחרור כזה של עצורים מינהליים. העבודה המשפטית, הלחץ הציבורי והעובדה שהירדנים החזירו את השגריר לעמאן סייעו לשחרורה. וכמובן העמידה של היבא, שהמשיכה בשביתת הרעב שלה למרות התנאים הקשים. היא גיבורה. לא פשוט להחזיק יותר מ-70 יום במעצר וחקירות ויותר מ-40 יום בשביתת רעב".

מחג'נה סיפר כי ביקר את אללבדי אתמול ועדכן אותה בקמפיין המחאה לשחרורה ובהפגנות בירדן, בגדה המערבית ובתוך ישראל. "למרות הניסיון לבודד אותה, עדכנתי אותה בנעשה בחוץ. סיפרתי לה על הישראלים והישראליות שעומדים יום יום מחוץ לכלא ברמלה וג'למה, בבית המשפט בעופר וגם מחוץ לבית החולים בני ציון בחיפה שבו היתה מאושפזת. היא היתה מאוד מעודדת מכל הסולידריות". לדברי מחג'נה, אללבדי תזדקק כעת למעקב ולטיפול רפואי, אבל "תהיה בסדר".

עורך דינה של אללבדי, רסלאן מחג'נה, ונציגי שגרירות ירדן, בדיון בערעורה של היבא אללבדי (צילום: אורן זיו)

עורך דינה של אללבדי, רסלאן מחג'נה, ונציגי שגרירות ירדן, בדיון בערעורה של היבא אללבדי (צילום: אורן זיו)

החל מאתמול קיימו כמה פעילות ישראליות שביתת רעב סמלית של 40 שעות – לציון 40 הימים לשביתת הרעב של אללבדי.

בסוף השבוע שעבר  החל קמפיין רחב הקורא לשחרורה של אללבדי, וכן התקיימו מחאות בירושלים ובתל אביב. פעילות בישראל פתחו בקמפיין רשת בעברית, שבו פירסמו את תמונתה של אללבדי עם הכיתוב "שמעת עלי?" ולאחר מכן צילום עם הכיתוב "רוצה לדעת במה אני מואשמת? גם אני". זאת, כדי למשוך תשומת לב לכך שאללבדי עצורה ללא כתב אישום או משפט. עמוד הפייסבוק שמספק מידע בעברית על מעצרה ועל המאבק לשחרורה צבר עשרות אלפי חשיפות ומאות שיתופים יממה לאחר שנפתח.

אללבדי כלואה בישראל מאוגוסט, אז הגיע מירדן לחתונה של קרובת משפחה מג'נין. עם כניסתה לישראל עוכבה במעבר אלנבי, ומאז היא מוחזקת במעצר. לפני כ-40 יום, לאחר שלא הוגש נגדה כתב אישום, מעצרה הפך מינהלי והיא פתחה בשביתת רעב.

למרות החקירות שעברה במשך ימים ארוכים ובתנאים קשים, אללבדי הכחישה כל העת את ההאשמות נגדה. ביום שני התקיים דיון בעופר בערעור שהגיש עורך דינה אך היא לא הובאה לדיון בשל מצבה. בשבועיים האחרונים פונתה אללבדי כמה פעמים מבית המעצר ג'למה (קישון) שליד חיפה לבית החולים בני ציון שבעיר לצורך קבלת טיפול רפואי. לפני כמה ימים הועברה למרפאה של שב"ס שבמתחם כלא איילון שברמלה.

מחאה מחוץ לדיון בערעורה של היבא אללבדי על מעצרה המינהלי, ב-28 באוקטובר 2019 (צילום: אורן זיו)

מחאה מחוץ לדיון בערעורה של היבא אללבדי על מעצרה המינהלי, 28 באוקטובר 2019 (צילום: אורן זיו)

רוני פלזן, אחת הפעילות למען שחרור אללבדי, אמרה לאחר ההחלטה: "אנחנו מתרגשות לחתום את צום הסולידריות שלנו עם היבא אללבדי בחדשות טובות על שחרורם של היבא ועבד א-רחמן מרעי עוד השבוע. הקמפיין לשחרורה של היבא אללבדי הסתיים בהצלחה. המאבק לשחרורם של האסירות והאסירים הפוליטיים ממשיך עד שייצאו לחופשי ויבוטל המעצר המינהלי".

הפגנה במזרח ירושלים נגד מעצרה המנהלי של האזרחית הירדנית היבא אל לבדי השובתת רעב בחודש האחרון. (צילום: אקטיבסטילסו)

הפגנה במזרח ירושלים נגד מעצרה המנהלי של האזרחית הירדנית היבא אל לבדי השובתת רעב בחודש האחרון. (צילום: אקטיבסטילסו)

מיצג מחאה בתל אביב נגד מעצרה המנהלי של האזרחית הירדנית היבא אל לבדי השובתת רעב בחודש האחרון. (צילום: אורן זיו)

מיצג מחאה בתל אביב נגד מעצרה המנהלי של האזרחית הירדנית היבא אל לבדי השובתת רעב בחודש האחרון. (צילום: אורן זיו)

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf