newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

אהבה לא מה שחשבתם: ולנטיין בסימן מחאה

מאת:
השאירו תגובה
א א א

האמניות אלכס קורבטוב ווננה בוריאן העמידו מיצג מחאה ברחוב רוטשילד בתל אביב לכבוד יום האהבה. המיצג "רק התקשרתי כדי להגיד שאני אוהב אותך", על פי השיר של סטיבי וונדר, מורכב מכרטיסי הסחר בנשים המפוזרים תדיר ברחובות העיר ומזמינים גברים להתקשר כדי שיוכלו לאנוס נשים בתשלום. אלכס ווננה מסבירות מה הוביל אותן ליצור "ברכה אלטרנטיבית ליום האהבה": "ולנטיין הוא יום מיוחד בשנה שבו מעודדים את כולנו לקנות עוד יותר חפצים מיותרים, וכל זה בשם האהבה כמובן. אבל לקנות בני אדם, לקנות נשים, זה ברגיל שלנו, עניין יומיומי ותרבותי".

צו הריסה שנתלה בשכונת בית הכרם בירושלים

צו הריסה שנתלה בשכונת בית הכרם בירושלים

עוד בסימן מחאה, הפעם בעיר הבירה. פעילים צפויים להגיע הערב (שלישי) בשעה 19:00 לביתו של ראש העיר ניר ברקת ויקיימו מול ביתו "מסיבת ולנטיין" כדי לדרוש באקט של אהבה ומחאה לכונן שוויון, ולהפסיק להרוס בתים במזרח העיר. הפעילים מסבירים: "בכל שנה העירייה מאשרת בנייה למאות בודדות של פלסטינים, בעוד ליהודים ניתנים אלפים רבים של אישורים. בשנה האחרונה נהרסו 130 מבנים במזרח ירושלים, יותר מכל שנה מאז 1967. בעיר חיים מעל 300,000 פלסטינים שבחמישים השנה האחרונות כמעט שלא מקבלים אישורי בנייה, כחלק ממדיניות  העירייה.  תכניות המתאר של העירייה לשכונות מזרח העיר נותרות כלליות ואינן מפרטות אפשרויות בנייה בשכונות אלה. כך מייצרת העירייה בנייה לא חוקית במו ידיה".

הבוקר, לפני ההפגנה גילו תושבי שכונת בית הכרם כי במהלך הלילה הודבקו צווי הריסה על מאה בתים בשכונה, כולל על אחוזתו של ראש העיר ברקת.

* * *

וארגון גישה מפרסם היום שלושה סיפורים תחת הכותרת "אהבה בימי הסגר". סיפורים רגילים, על אנשים שחיים במצב לא נורמלי, מנסים לממש חיי משפחה ואהבה, וכל זה תחת המצור שחונק את עזה שאותה אנחנו זוכרים רק בימי מלחמה.

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf