newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

המומחה "העצמאי" שהתנגד למחאת הגז הפך לנער הפוסטר של איגוד הגז והנפט

מאת:
השאירו תגובה
א א א

בוויכוח הציבורי על מדיניות הגז הרצויה לישראל צץ שוב ושוב שמו של אמיר פוסטר. האיש, שהציג את עצמו כמומחה "עצמאי" לענייני אנרגיה, טען שהוא מבצע בדיקות עומק והשוואות נתונים, אבל איכשהו, תמיד תמיד הביע עמדות שתמכו במונופול הגז וניסו להפריך את הטיעונים של אנשי המאבק האזרחי.

מי שמתמצא בנתונים וקרא את הפוסטים שלו או שמע אותו מדבר בראיונות שלו בתקשורת, לא יכל היה שלא לשים לב שהאיש תמיד נמצא בצד של המונופול ללא שום הסתייגות, ושהשימוש שלו בנתונים הוא גמיש למדי, מטעה, ואיכשהו תמיד הולם את הנסיון שלו לקדם את האינטרסים של מונופול הגז.

בתחקיר הערוץ הראשון על הגז, "בכיה לדורות", עלה גם שפוסטר ניסה להתחבב על פעילי הגז, להתקרב אליהם ולנסות להיכנס למעגלים שלהם אם כי מהר מאוד התברר לכולם שהוא מייצג את הצד השני.

רק לאחרונה פרסם פוסטר פוסט פייסבוק שבו ניסה להצדיק את האבסורד של ייבוא גז עבור חברת חשמל בזמן שלמדינת ישראל יש מאגר גז פעיל פחות מ-200 ק"מ מהחוף. בנסיון שלו להוכיח את מה שאי אפשר להוכיח, פוסטר שוכח להתייחס לנתונים עדכניים, עובר ליחידות מידה לא מקובלות כדי להקשות על השוואת מחירים אמיתית וכמובן – מאשים את כל העולם חוץ מאת חברות הגז במצב. למי שלא מכיר את הנתונים היטב הגיבוב הזה יכול היה להיות משכנע.

פוסטר הופיע בהרצאות, בפאנלים, בתקשורת המודפסת והאלקטרונית כיועץ וכמומחה. הוא תמיד סרב לפרט כשנשאל ישירות מי מממן אותו, גם כשהודה באופן כללי שמדובר ב"חברות הגז". עכשיו מתברר שהוא מונה לתפקיד באיגוד הגז והנפט. מדובר בגוף שמאגד את החברות העוסקות בחיפושי גז ונפט בישראל. או, במלים אחרות, אמיר פוסטר מתחיל מעכשיו לקבל משכורת רשמית מחברות הגז והנפט הישראליות.

לאמיר פוסטר הקמפיין השתלם ונדב פרי מיהר לברך. למשק הגז הישראלי ולאזרחי המדינה, שנאלצים לשלם מחירים מופקעים על החשמל שלהם, למפעלי התעשיה שלא מחוברים לגז הטבעי הישראלי ולכלכלה הישראלית, שקטר הצמיחה הגדול הזה נלקח ממנה – השתלם קצת פחות.

כותב אורח: אורי בן-דב, קולנוען, מורה ליוגה, וממובילי מאבק הגז.

> בלי הפרדות ובלי הקבצות: חזון של חינוך סוציאל דמוקרטי


[עדכון, 30.8] אמיר פוסטר מסר בתגובה:

לא 'הצגתי את עצמי כמומחה עצמאי' – אני אכן מומחה עצמאי. לא 'טענתי' שאני מבצע בדיקות עומק והשוואות נתונים, אלא אני עושה זאת למחייתי כמקצוע כבר שנים רבות. העולם האמיתי מחוץ לתיאוריות הקונספירציה אינו הפוך כפי שמאמין הכותב.

הנתונים המקצועיים שאני מציג תמיד נותנים תמונה מורכבת יותר מסיסמת בחירות רדיקלית, משום שאלה הם החיים. אני עומד מקצועית מאחורי כל נתון שפרסמתי שהושקעה בו עבודת מחקר אמיתית. אם למישהו יש טענה ספציפית, אשמח להתדיין או סתם להסביר. אבל עם הכפשות אישיות חסרות בסיס לא אשתף פעולה.

ולגבי הקליפ – בזמנו הכותב וחבריו הצליחו להערים על כתב ערוץ 1 ולמכור לו תיאוריית קונספירציה הזויה לחלוטין לגבי, שאני עובד עבור תשובה (שמעולם לא פגשתי) כדי לרגל עליהם. הייתי המום לחלוטין כשראיתי זאת על המסך, ולאחר פנייתי בערוץ 1 פרסמו תגובה שמבהירה את העניין בתכנית הבאה, שמן הסתם הכותב לא שיתף אותה.

אך בניגוד לשטויות שנאמרו עלי שם בחוסר אחריות מוחלט, מעולם לא עבדתי עבור מונופול הגז, לא קיבלתי שקל מדלק או מנובל, אלא עבדתי עם חברות גז מקומיות קטנות יותר שאינן חלק מהמונופול, שביקשו שלא אחשוף את שמן כדי להימנע מהעליהום הקבוע של הכותב וחבריו. היום אני עובד עבור איגוד הגז שמובל על ידי ראש חברת גז קטנה, ואילו היתה מעט קוהרנטיות בדברי הכותב שכל כך מתנגד למונופולים, הוא היה מבין שעבודתי אמורה לקדם את פיתוח השוק והכנסת שחקנים חדשים. בעבר עבדתי גם עבור חברות בינלאומיות, ארגוני המגזר השלישי, קורסים אקדמים ועוד. וכן, קיבלתי על הכול תשלום, מכיוון שאנשים שבאמת עוסקים באנרגיה מתפרנסים מכך, ולא עוסקים בזאת כתחביב ברשתות החברתיות.

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

המהפכה החינוכית שהקדימה את זמנה

כבר ב-1774 הבינו בחבר העמים של פולין וליטא ש"אין לכפות משמעת באמצעות פחד, אלא באמצעות מנהיגות והבנה", שהכיתות צריכות להיות מעוצבות "כך שהילד לא יראה את בית הספר כבית סוהר", ושרק הממסד האזרחי יכול להניב חינוך אוניברסלי שוויוני וחופשי

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf