newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

עשרות הפגינו נגד ביטול ההסכם עם האו"ם על מבקשי המקלט

מאת:
השאירו תגובה
א א א

עשרות מפגינות ומפגינים הגיעו הבוקר (שלישי) למחות מול קריות הממשלה בתל אביב ובירושלים, נגד גירוש מבקשי המקלט ובעד דרום תל אביב. זאת במקביל לפגישה שבה הודיע נתניהו על ביטול ההסכם שעליו חתם ראש הממשלה עם נציבות האו"ם לפליטים.

לדברי שולה קשת, תושבת נווה שאנן וממובילות התארגנות "דרום תל אביב נגד הגירוש", הפעילים פנו למשרד רה"מ וביקשו להגיע לפגישה שקיים עם "נציגי" דרום העיר, אך לא נענו. כזכור, סקר שנערך לאחרונה ביוזמת "הטלוויזיה החברתית" מצא שרוב תושבי דרום העיר מתנגדים לגירוש של פליטים. אף על פי כן, מדגישים המפגינים, נתניהו בחר להפגש עם מייצגי הקו הקיצוני ביותר למען גירוש, ובפגישה עמם הודיע על ביטול ההסכם.

> ביטול הגירוש: נתניהו סינדל את עצמו מכל הכיוונים

הפגנת דרום תל אביב נגד הגירוש בקרית הממשלה בתל אביב

הפגנת דרום תל אביב נגד הגירוש בקרית הממשלה בתל אביב

"שיקום אמיתי של דרום העיר חייב לכלול מחשבה ארוכת טווח לצרכי התושבים בדרום העיר", אמרה קשת בהפגנה. "יש להקים בתי ספר עיוניים בדרום העיר, לעצור את כל הפינויים בגבעת עמל, כפר שלם, ושכונת הארגזים. לבנות דיור ציבורי ולתקצב את שירותי הרווחה והבריאות בשכונה שנמצאים בקריסה". כזכור, ההסכם המבוטל כלל גם תוכנית לשיקום דרום תל אביב, במקביל לקליטה ולפיזור של מבקשי מקלט, והעברה מוסכמת של חלקם למדינות מערביות. לדברי נתניהו, תוכנית השיקום לשכונות תתקיים גם ללא ההסכם.

עם ביטול ההסכם עם האו"ם עולה סימן שאלה לגבי הצעדים הבאים ביחס המדינה למבקשי המקלט. תוכנית הגירוש עדיין ירדה לחלוטין מהפרק, מה שמשאיר את הסטטוס קוו – אולי עם שינויים קלים – כחלופה היחידה של נתניהו.

בתגובה לביטול ההסכם אמר ח"כ דב חנין כי "נתניהו הפקיר את דרום ת"א. אם היה רוצה לשקם את השכונות הוא היה יכול לעשות את זה מזמן. עכשיו הוא מונע את פיזור מבקשי המקלט שחיים שם ברחבי הארץ ובמדינות המערב. במקום פיזור וקליטה הוא משאיר את המצב הקיים, עם מצוקה בלתי אפשרית גם למבקשי המקלט וגם לתושבים הוותיקים בשכונות".

> מבקשי המקלט קיבלו את ההודעה על עצירת הגירוש בדמעות של התרגשות

הפגנה נגד הגירוש בירושלים, הבוקר (עומדים ביחד)

הפגנה נגד הגירוש בירושלים, הבוקר (עומדים ביחד)

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf