newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

המשטרה מנעה מתושבי הכפר ראמיה לשקם את בית הקברות שלהם

מאת:
השאירו תגובה
א א א

שוטרים מכרמיאל הגיעו הבוקר (שישי) לבית הקברות של הכפר ראמיה, עצרו תושב אחד מהכפר ומנעו מתושבים ופעילי שמאל לשקם את בית הקברות.

עשרות אנשים הגיעו למקום היום במסגרת יום עבודה לניקיון בית הקברות ולשיקום כמה מהכיתובים על הקברים, שארגנו התושבים. מטרת יום העבודה להביע מחאה על תוכניות חדשות בכרמיאל לבנייה למגורים על בית הקברות של ראמיה. בית הקברות שימש את תושבי הכפר עד שנות השבעים, אז הורחקו ממנו על ידי מנהל מקרקעי ישראל. מאז הם קוברים את מתיהם במקום אחר, אך ממשיכים גם לפקוד את הקברים במיקום הישן.

לדברי יואב חיפאווי, פעיל שנמצא במקום (וכתב כאן בהרחבה על מאבק הכפר), השוטרים ואנשי ביטחון נוספים מכרמיאל אוסרים על ביצוע כל פעולה בשטח, לרבות עקירת עשבים והצבת שלטים חדשים מעל הקברים.

הכפר ראמיה מתמודד כבר כארבעים שנה עם הפקעת קרקעותיו לטובת הקמת והרחבת כרמיאל. התושבים נאבקים בניסיון לשמור על אדמתם ועל הזכות להמשיך ולחיות כקהילה במקום.

[עדכון, 12:30] מדוברות מחוז צפון נמסר בתגובה: "מהמקום עוכב לצורך לקיחת עדות אדם אחד. משטרת ישראל מעניקה סיוע לגופי אכיפה נוספים ובמקרה מסוג זה למינהל מקרקעי ישראל ולעיריית כרמיאל כאשר הבוקר הוקמו בשטח מינהל מקרקעי ישראל מצבות. הוגשה תלונה במשטרה ונפתחה חקירה בנושא".

> בהרחבה: סיפור המאבק של הכפר ראמיה

עבודות לשיקום בית הקברות של ראמיה (יואב חיפאווי)

עבודות לשיקום בית הקברות של ראמיה (יואב חיפאווי)

עבודות לשיקום בית הקברות של ראמיה (יואב חיפאווי)

עבודות לשיקום בית הקברות של ראמיה (יואב חיפאווי)

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

המהפכה החינוכית שהקדימה את זמנה

כבר ב-1774 הבינו בחבר העמים של פולין וליטא ש"אין לכפות משמעת באמצעות פחד, אלא באמצעות מנהיגות והבנה", שהכיתות צריכות להיות מעוצבות "כך שהילד לא יראה את בית הספר כבית סוהר", ושרק הממסד האזרחי יכול להניב חינוך אוניברסלי שוויוני וחופשי

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf