newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

למה פוליטית המסיבה בבני ברק היא טעות עצומה

מאת:
השאירו תגובה
א א א

אתמול כתבתי כאן ממש בקצרה, בעיקר מהבטן, על ההתנגדות לרעיון של קיום מסיבה חילונית מתריסה בלב בני ברק, כ"עונש" על סוגיות השבת הבוערות ברכבת ובמרכולים.

אבל הבעיה עם הרעיון של המסיבה היא לא רק שזה רעיון מגעיל או שזו ענישה קולקטיבית, כמו שכתבתי אתמול. זו גם שגיאה פוליטית בקנה מידה עצום, בטח לכל מי שמגדיר את עצמו כשמאל, או אפילו רק כאופוזיציוני באיזושהי צורה לממשלת הימין.

> רק לא ברק

קודם כל כי באופוזיציה, ובעיקר בשמאל, צריך לברור מטרות מבין האיומים שניצבים מולנו. ומטרות ואיומים לא חסרים כיום. וכלל האצבע שמנחה אותנו, גם בימים שאנחנו מתעצבנים על ביטול של רכבת או איום (שבטח לא יתממש) בסגירה של סופר, צריך להיות זה: לפעול נגד שלטון הימין, לפעול נגד שלטון ההון, לפעול נגד הכיבוש וההתנחלויות ולפעול נגד הפטריארכיה וניצני הפשיזם. אלה הכוחות המסוכנים ביותר בחברה שלנו, ומולם צריך להתאחד, ליצור בריתות ולהתחזק.

ואיך יוצרים בריתות, גם ברחוב וגם בכנסת? בין היתר על ידי מיפוי של החברה וזיהוי כוחות שונים בה. רובי ריבלין עשה את זה חלקית בנאום השבטים שלו מלפני שנה וקצת. והחרדים, חברות וחברים, הם שבט גדול ועצום וחשוב בכל משחק על עתיד החברה והמדינה. אפילו יאיר לפיד כבר הבין את זה. רוצים שאחוז הולך וגדל מהאוכלוסייה יהיה שותף פוטנציאלי נגד הימין, או שיהיה האויב האולטימטיבי, שיידחף לזרועות הימין כי בשמאל מאיימים עליו? שהאוכלוסייה הזאת, שבחלקה הגדול היא ענייה, תראה בשמאל בית ומקום של תמיכה במעמדות הנמוכים, או אליטה חילונית מתנשאת שמעניינים אותה רק האינטרסים שלה? רוצים לחשוב על להחליף את הימין בשלטון? בלי שותפות יהודית-ערבית זה לא יעבוד, וכן – גם בלי שותפות חילונית-חרדית זה לא יעבוד.

וכדי לעשות עבודה ביחד צריך לזהות את האויבים המשותפים (ראו לעיל). ואם רוצים לעשות עבודה ביחד הולכים לבני ברק ביום חול, כדי לשבת ולדבר ולחשוב ביחד איך משפרים את החיים של כולנו ומבטיחים לכולנו חיים מכובדים והוגנים בלי לדרוך אחד לשני על האצבעות (שוב, ראו מה שכתב על זה מוסי רז), ולא הולכים לבני ברק ביום שבת, כדי להגיד לאנשים שם, בתמצית, אתם לעולם לא תהיו שותפים שלי, וזין בעין.

זה לא צודק, וזה ממש לא חכם.

> תגובה: הפגנה בשבת בבני ברק היא צעד למען העובדים והעניים

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

המהפכה החינוכית שהקדימה את זמנה

כבר ב-1774 הבינו בחבר העמים של פולין וליטא ש"אין לכפות משמעת באמצעות פחד, אלא באמצעות מנהיגות והבנה", שהכיתות צריכות להיות מעוצבות "כך שהילד לא יראה את בית הספר כבית סוהר", ושרק הממסד האזרחי יכול להניב חינוך אוניברסלי שוויוני וחופשי

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf