newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

דיווח: רופאים מאיימים להזין אסירים בכפייה עוד לפני שהחוק המאפשר זאת עבר

מאת:
השאירו תגובה
א א א

בעוד החוק המתיר הזנה בכפייה של שובתי רעב עדיין נמצא בשלבי אישור בכנסת, שובתי רעב המוחים נגד מעצרם המנהלי ומאושפזים בבית החולים קפלן ברחובות טוענים כי אחד הרופאים איים עליהם בהזנה בכפייה כבר עכשיו.

לפי דיווח באתר "אלקטרוניק אינתיפאדה", המתבסס על הצהרות עורכי דין מטעם ארגון "אדאמיר" המייצג את חלק משובתי הרעב, הרופא בקפלן אמר לשובתים כי כאשר יאבדו את הכרתם יפעל הצוות הרפואי במקום ויזין את גופם בעזרת החדרת מזון דרך האף לכיבה. זאת בניגוד לרצונם של האסירים, ולמרות התנגדות הסתדרות הרופאים הישראלית לפרקטיקה המסוכנת, שנחשבת במקומות רבים לצורה של עינויים ואסורה על פי הצהרת מלטה של ארגון הבריאות העולמי.

> הזנה בכפייה יכולה להרוג יותר אסירים משביתת הרעב עצמה

על פי הפירסום האסירים אזוקים בידיהם ורגליהם למיטות במשך 12 שעות ביממה וברגלם ב-12 השעות הנותרות. עקב כך הם אינם יכולים להתהלך בחדר, וזאת בניגוד להמלצתו של משרד הבריאות על הליכה לעידוד זרימת הדם. גם גישתם לשירותים מוגבלת, והם אינם מורשים להשתמש בשירותים במהלך הלילה ובמהלך היום הדבר מתאפשר באישור הסוהרים בלבד ובליווי הסוהרים. בנוסף דיווחו המאושפזים כי הצוות הרפואי מסרב לחשוף בפניהם את תוכן תוספי התזונה הניתנים להם, מה שמביא להתנגדותם לקבל תוספים אלה מחשש לשבירת השביתה, שמאפשרת נטילת מים ומינרלים בסיסיים בלבד.

לפי הדיווח מצבם של החולים ירוד. מאגרי השומן בגופם מרוקנים ושריריהם נחלשים, וישנה סכנה מיידית להתקפי לב או שבץ. חלק מהשובתים סובלים מדימומים פנימיים, הקאה דמית או הפרעות בקצב הלב.

במצבם העדין של החולים על הרופאים להקים קול מחאה: לסרב לטפל בחולים בניגוד לרצונם ובוודאי שלסרב להזין אותם בכפייה ולהפוך לכלי משחק בידי משטר המבקש לדכא מחאה פוליטית בלתי אלימה על ידי עינויים רפואיים.

> החוק שיאפשר הזנה בכפייה הוא מתן הכשר לעינויים

> שביתת הרעב: כל העדכונים, החדשות והפרשנויות

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן

בצפון עזה, 1 מכל 3 ילדים מתחת לגיל שנתיים סובל מתת תזונה חריפה. פלסטינים ממתינים לארוחה חמה שבושלה על ידי מתנדבים ברפיח, 20 בפברואר 2024 (צילום: עבד רחים ח'טיב / פלאש90)

עזה, כרוניקה של הרעבה

הרעב הכבד שישראל משיתה על עזה מאז 7 באוקטובר הגיע לממדים חסרי תקדים, אך המדיניות עצמה איננה חדשה: מאז 1967, ישראל שולטת בסל המזון הפלסטיני ברצועה ומשתמשת בו כנשק לניהול האוכלוסייה

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf