newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

ישראל יירטה מטוס קרב בשמי סוריה, כ-30 ק"מ מהגבול

מאת:
השאירו תגובה
א א א

כתבה: אליזבט צורקוב

ישראל יירטה הבוקר (ג') מטוס קרב של חיל האוויר הסורי לאחר שחדר למרחב האווירי של רמת הגולן שבשליטת ישראל. מטוס הקרב מסוג סוחוי 24 יורט בפאתיה המערביים של דמשק על-ידי טיל פטריוט ששוגר ממערך ההגנה האווירית של הצבא הישראלי. על פי דובר צה"ל, המטוס חדר 800 מטרים מערבית לגדר הגבול על הגולן ויורט לאחר שחצה בחזרה את גדר הגבול.

שני טייסי הקרב במטוס נוטשים אותו לאחר הפגיעה:

לדברי צבא סוריה החופשי, ארגון מטריה של קבוצות מורדים חילוניות בסוריה, מטוס הקרב תקף אזורים בשליטתו באזור קֻניטרה. בחודש האחרון, קבוצות מורדים חילוניות לצד זרוע אל-קאעדה בסוריה, ג'בהת אל-נצרה, השתלטו על כמעט כל מחוז קניטרה ועל שטחים נרחבים במחוז דרעא. ההתקדמות של הקבוצות החילוניות באזור נובעת בין היתר משיפור בתיאום בין הקבוצות הלוחמות השונות. בתגובה להתקדמות זו, המשטר מפציץ בכבדות כפרים ברחבי קניטרה ודרעא, הפצצות שהביאו למנוסה של אזרחים רבים. בין יעדי ההפצצות גם כפרים שנמצאים באזור המפורז סמוך לגדר הגבול על הגולן, ובכלל זאת הכפרים בריקהביר עג'ם וג'באתא.

> לכודים בין אסד ודאע"ש: דיווח מבירת "המדינה האסלאמית"

חלקי המטוס נופלים לאחר פגיעת טיל הפטריוט מישראל (צילום מסך מתוך יוטיוב)

חלקי המטוס נופלים לאחר פגיעת טיל הפטריוט מישראל (צילום מסך מתוך יוטיוב)

סרטונים שצולמו על-ידי קבוצות המורדים החילוניות גדודי אל-פרקאן והחזית הדרומית של צבא סוריה החופשי מעידים כי המטוס נפגע בעת שהיה באזור בין כנאכר לח'אן אל-שיח, כ-30 קילומטרים מגדר הגבול. זוהי הפעם הראשונה בה ישראל פוגעת במטוס סורי מאז מלחמת האזרחים בלבנון בה היו מעורבות שתי המדינות.

שאריות המטוס צונחות לאדמה:

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf