newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

הספין של האוצר: תתעלמו מהעשירים, תכעסו על השרים

מאת:
השאירו תגובה
א א א

כותב אורח: דותן לשם

ספין מסריח במיוחד מריץ בימים אלה משרד האוצר, והיום באמצעות מוטי בסוק בעיתון "דה מרקר".

רק לאחרונה אמרה נגידת בנק ישראל, ד"ר קרנית פלוג, שהדרך לעמוד ביעד הגרעון ולהעלות את כלכלת ישראל על נתיב של צמיחה מכלילה היא העלאות מסים. ולא סתם אמרה. קשה לעמוד ביעד הגרעון כי הממשלה קיצצה מסי עשירים בעשור הצנע החברתי וההתעללות בעניים שהגו נתניהו וזליכה, ובמהלכו לפי נתוני בנק ישראל נגזלו כ-130 מיליארד ש״ח בשנה, שהיו צריכים ללכת להוצאה אזרחית כגון חינוך, בריאות, תחבורה ודיור ציבוריים. הרעבתם את השירות הציבורי עד כדי כך שהמערכת צועקת לכם "נחנקנו".

אבל עכשיו אותם אנשים שחתומים על קיצוצי המסים האלה באים ומאשימים את שרי הממשלה, שמעלו בתפקידם כשליחי הציבור תמורת חופן תופינים זעיר המתכנה "הסכמים קואליציוניים" בשווי של רק כ-9 מיליארד שקל בשנה, בכך שזו הסיבה לגרעון בתקציב.

זה מה שנקרא הרצחת וגם ירשת וגם הפלת את התיק על הקוף. השרים וחברי הכנסת אכן לוקחים חלק באשמה, אבל האשמה היא הפוכה מזו המיוחסת להם בכתבתו של בסוק: במקום להתמרד נגד שלטון החונטה של אגף התקציבים הם משתפים עמה פעולה וממלאים את תפקידם בהצגה בנאמנות. תחזירו את ה-130 מיליארד בשנה במסים, וההסכמים הקואליציוניים לא יהיו בעיה.

ד”ר דותן לשם הוא מרצה בכיר בחוג לרעיון מדיני וממשל באוניברסיטת חיפה. ניתן לעקוב אחר כתיבתו על ענייני כלכלה בדף הפייסבוק שלו

> לראשונה: כל מפלגות השמאל הפלסטיניות יתמודדו בבחירות ברשימה משותפת

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf