newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

סגן שר הביטחון מציג: חוק "רשיון להרוג"

מאת:
השאירו תגובה
א א א

לפי פרסום חדשות 2 הערב (מוצ"ש), סגן שר הביטחון, אלי בן דהן, מגיש הצעת חוק שתתן לחיילים רשיון להרוג.

לפי נוסח הצעת החוק, כפי שהביאה אותה דפנה ליאל, אנשי כוחות הביטחון "ייהנו מחסינות לפעולות שביצעו או פעולות שנמנעו מלבצע והכל לפני, אחרי ותוך כדי אירוע מבצעי או אירוע טרור שלא בפעילות המבצעית השוטפת של היחידה בה עובד או משרת איש כוחות הביטחון".

או במלים אחרות: אם במהלך, או לפני, או אחרי פעולה מבצעית כלשהי חייל או שוטר יורה למוות בכל אדם שהוא, ולא משנה עד כמה זה מוצדק או לא – חלה עליו חסינות מוחלטת. שוב: רשיון להרוג.

צריך להגיד בבירור: לא מדובר במקרים שבהם נשקפת סכנה לחייל, לחבריו או לאזרחים. החוק ונהלי הפתיחה באש כבר מכסים את זה. הכוונה פה היא בפירוש להצדיק ולהכשיר כל פעולה, לרבות הריגה, שכיום מוגדרת פלילית. כמו במקרה של אלאור אזריה. כמו במקרה של ישראל שומר, שהפרקליטות הצבאית אמנם סגרה את התיק נגדו, אבל שבבירור רדף אחרי נער שלא סיכן אותו וירה בו בראש ובגב. כמו במקרה של בן דרי, שירה למוות בגב של נער פלסטיני בביתוניא. כמו במקרה של שני החיילים שירו בעורף של הנער סמיר עוואד בבודרוס כשהוא ברח מהם, פצוע, לא חמוש, לא מסוכן, והרגו אותו. ועוד ועוד – כמו כל אלה שפורטו בסדרת "רשיון להרוג" שמפרסמים בשיחה מקומית ג'ון בראון ונעם רותם.

לפי סגן שר הביטחון אלי בן דהן, לכל אלה ורבים אחרים מגיע רשיון להרוג.

> הגנה מן הצדק: הקלף המנצח שפספסו עורכי הדין של אזריה

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
רחוב בשג'אעייה, במרץ 2024 (צילום: מוחמד נג'אר)

רחוב בשג'אעייה, במרץ 2024 (צילום: מוחמד נג'אר)

"אנחנו צועקים, רעבים ומתים לבד": החיים בחורבות שג'אעייה

הפלישה של ישראל לשכונה שבמזרח העיר עזה, שנמשכה חודשים, הותירה אחריה הרס מוחלט. התושבים, עדיין תחת מצור, מסכנים את חייהם רק כדי לשים ידיהם על שק קמח אחד

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf