newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

"חירות או מוות, הניצחון הוא בלתי נמנע": עשרות שובתים רעב בתמיכה בבילאל כאיד

מאת:
השאירו תגובה
א א א

ביום ה-49 לשביתת הרעב של העציר המנהלי בילאל כאיד הפתיע סגן שר הביטחון, ח"כ אלי בן דהן, ובתגובה לשאילתא שהגיש ח"כ יוסף ג'בארין מהרשימה המשותפת, הודיע על דוכן הכנסת כי כאיד צפוי להשתחרר כבר בסוף השבוע הבא, ולא באמצע דצמבר כפי שקבע הצו המנהלי שהוצא נגדו. מאוחר יותר התנצל סגן השר ואמר שהוטעה על ידי השב"כ, שמסר לו תאריך שגוי. כלומר, התאריך המקורי בדצמבר עדיין תקף.

בנוסף לכאיד שובתים כעת רעב מסיבות שונות 38 אסירים ועצירים בלפחות חמישה מתקני כליאה שונים, ומחר צפויים להצטרף כ-120 אסירים נוספים בכלא נפחא.

> תושבי ראשל"צ יקיימו עצרת לזכר פועל בניין פלסטיני שנהרג בעיר

בילאל כאיד בילה 14.5 שנים בכלא לאחר שהורשע בשני סעיפים של נסיונות לגרימת מוות באמצעות ירי, ובעוון פעילות בגדודי אבו עלי מוסטפא, הזרוע הצבאית של החזית העממית לשחרור פלסטין. בחודש מאי השנה סיים כאיד לרצות את עונשו, אבל אז החליט השב"כ להוציא נגדו צו מעצר מנהלי לכליאה ללא משפט. בתגובה לאקט השרירותי הכריז כאיד על שביתת רעב. לדברי ליית' אבו זאיד מארגון אדאמיר, שב"כ הציע לכאיד להשתחרר אם יסכים להיות מגורש לחו"ל לתקופה של ארבע שנים וימנע מכל פעילות פוליטית, הצעה שכאיד דחה מכל וכל.

שלשום העביר כאיד מכתב בו הוא אומר כי הוא מסרב לכל טיפול רפואי בבית החולים, ודורש את החזרתו המיידית לכלא, על מנת לעמוד כתף אל כתף עם חבריו במאבק לשחרור. "[כוחות] הכיבוש חצו קו אדום", הוא כותב, "כששלחו אותי למעצר מנהלי. הם מנסים להכריע את כל מנהיגי האסירים ואת אלה שמניפים בגאון את נס הזכות של האסירים לחירות ולכבוד". את המכתב סיים כאיד במילים: "חירות או מוות, הניצחון הוא בלתי נמנע".

30 אסירים נוספים, בהם מזכ"ל החזית העממית, אחמד סעדאת, שובתים רעב בסולידריות עם בילאל כאיד. הם דורשים, כמוהו, להעמידו לדין או לשחרר אותו. בנוסף אליהם שובתים רעב ארבעה עצירים מנהליים במחאה על מעצרם ללא משפט, והם האחים מוחמד ומחמוד בלבול, מאלכ אלקאדי, ועיאד אלהרימי. ארבעה אסירים נוספים שובתים רעב במחאה על החלטת הצלב האדום לצמצם את ביקורי המשפחות בבתי הכלא מפעמיים בחודש לפעם אחת בלבד. מחר, כך נמסר ממועדון האסיר, צפויים כ-120 אסירים נוספים מכלא נפחא לפתוח בשביתת רעב ללא הגבלת זמן במחאה על תנאי הכליאה הקשים.

> במשך 300 ימים: ישראל מסרבת לשחרר גופות של פלסטינים

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן

בצפון עזה, 1 מכל 3 ילדים מתחת לגיל שנתיים סובל מתת תזונה חריפה. פלסטינים ממתינים לארוחה חמה שבושלה על ידי מתנדבים ברפיח, 20 בפברואר 2024 (צילום: עבד רחים ח'טיב / פלאש90)

עזה, כרוניקה של הרעבה

הרעב הכבד שישראל משיתה על עזה מאז 7 באוקטובר הגיע לממדים חסרי תקדים, אך המדיניות עצמה איננה חדשה: מאז 1967, ישראל שולטת בסל המזון הפלסטיני ברצועה ומשתמשת בו כנשק לניהול האוכלוסייה

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf