ישראל זקוקה לתחבורה ציבורית יעילה יותר, ולא בהכרח זולה יותר
"בשורה לנוסעים", מגדירים בתקשורת את ההוזלה במחירי התחבורה הציבורית. זו אכן בשורה, אבל לא בטוח שהיא מהסוג שהנוסעים צריכים. תחבורה ציבורית היא שילוב של כמה פרמטרים: יעילות, נוחות, מחיר. היעילות ניצבת הרחק מעל כולם. מרבית האוכלוסיה מוכנה לעבור לתחבורה ציבורית בלי קשר לשאלת המחיר, אם היא תביא אותה במהירות ובקלות ליעד שלה. למשל, כמו שרכבות תחתיות עושות (ודווקא הנסיעה בהן אינה זולה במיוחד). מעמד הביניים נטש בישראל את התחבורה הציבורית כי השירות אינו יעיל, לא בגלל המחיר.
מבחינת העניים המחיר הוא אכן שיקול גדול יותר. מאידך, חיסכון של כמה עשרות שקלים בחודש – ואפילו מאה או מאתיים – יכול באמת להקל על משק הבית בעשירונים התחתונים, אבל הוא לא מספיק ליצירת מוביליות חברתית, ואילו תחבורה ציבורית יעילה כן, מפני שהיא מגדילה את הנגישות למרכזי ההשכלה והתעסוקה. אפילו מבחינת משפחה ענייה, שירות מהיר ויעיל, בתדירות גבוהה, עדיף על שירות זול שגוזל זמן רב, או דורש הליכות ארוכות, המתנות והחלפות קווים. ואגב, לשכבות החלשות גם אפשר לסבסד את השירות באופן ממוקד.
הרפורמה בתחבורה ציבורית היא ההפך ממה שהציבור זקוק לו. אבל היא מייצרת כותרות טובות – וזו כנראה היתה מטרתה.
הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.
כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.
אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.
הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית