newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

צפו: כנס חירום בכנסת נגד גזענות כלפי יוצאי אתיופיה

מאת:
השאירו תגובה
א א א

הבוקר (שלישי) התקיים בכנסת כנס חירום נגד הגזענות, בראשות ח"כ דב חנין ובהשתתפות פעילים במאבק יוצאי אתיופיה, ארגוני הקהילה, נציגי הממשלה, חברי כנסת וחברת הכנסת לשעבר פנינה תמנו-שטה.

צפו בתיעוד הכנס, שהועבר כאן בשידור ישיר על ידי נתן שקרצ'י:

"אנחנו נתקלים בגזענות בכל מקום", סיפר בדיון גדי אברקט. "יהודי אתיופיה לא הרכינו ראש בגלות. הם הגיעו לארץ ברגל כי לא השקיעו משאבים להעלותם. אין הצדקה ש-40 אחוז מבתי הכלא של הנוער יהיו של יוצאי אתיופיה. שוטר שפוגש נער אתיופי ומכה אותו הורס את הפוטנציאל שלו. האלימות המשטרתית נגועה בכלל החברה הישראלית".

"אנחנו שומעים כאן טענות קשות על אפליה משטרתית, על הסללה לבתי-ספר נפרדים, על סלקציה במועדונים, על עבודות בשכר נמוך על שכונות מגורים נפרדות ועל כך שיוצאים אתיופיה ממלאים את בתי הכלא ועלינו לשאול למה", אמר ח"כ חנין. "מאחורי כל התופעות האלה עומדת מילה אחת קשה: גזענות. הגזענות היא מחלה קשה הפוגעות בציבור ים רבים בחברה הישראלית ומאיימת לבסוף על כולנו".

"הכנסת צריכה לפעול למען יוצאי אתיופיה", הוסיפה ח"כ לשעבר פנינה תמנו שטה. "כרגע חברי הכנסת אינם פועלים לקידומם. אין להסתפק בעובדה שישנו ח"כ אתיופי. הנושא הוזנח במשך שנים. הגזענות אינה גזירת גורל. האפליה בשלושים השנים האחרונות הובילו למראות המחאה. הדור הצעיר מאס בדרך הנימוס בהם דבקה הקהילה האתיופית. הכנסת מכשילה קידום חוקים למיגור גזענות ואפלייה. אמנם כוחם של חוקים הוא מוגבל-עם זאת ישנו מסר חשוב והגנה בערכאות המשפטיות".

אחרי השמועות השקריות שהפיצה המשטרה בתחילת השבוע על הפגנה אלימה שצפויה בתל אביב, ואחרי מסיבת העיתונאים, בה הציגו נציגים מהקהילה את דרישותיהם הגיעו היום נציגי הקהילה לדיון חירום בכנסת. בכנס הושמעו עדויות של יוצאות ויוצאי אתיופיה על תופעת הגזענות והאלימות המשטרתית.

במסיבת העיתונאים הקצרה שקיימו ביום ראשון הציגו נציגי הקהילה את רשימת דרישותיהם, ובראשן הקמת ועדת שרים וועדות היגוי בהן לפחות 50 אחוז מהנציגים יהיו יוצאי אתיופיה, ודרישה מהמפכ"ל להגיש דו"ח על האלימות המשטרתית. בנוסף דרשו הדוברים לסגור את התיקים שנפתחו למפגינים שנעצרו ולשחררר את מי שעדיין עצורים, לפקח על התנהלות ראשי הערים מול הקהילה, להפסיק לבדל את בני ובנות הקהילה בחינוך, בדיור, ברווחה בצבא ועוד, ולהעמיד לדין את השוטר שתקף את החייל אדמאסו פיקאדה.

אתמול נערך שימוע לשוטר שסרטון האלימות שלו הצית את המחאה בשבועות האחרונים. למרות שבשבוע שעבר אמר מפכ"ל המשטרה כי השוטר יפוטר בכפוף לשימוע, החלטה סופית לגבי המשך דרכו של השוטר צפויה בימים הקרובים.

כתבה: יעל מרום

> אין כמעט משפחה אתיופית שלא חוותה אלימות. זה הסיפור שלי

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן

השאירה מאחוריה בור גדול. בות'יינה דביט (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של בות'יינה דביט)

"הסלע שראה את האופק". לזכרה של בות'יינה דביט

שנים רבות של פעילות פוליטית, חברתית ופמיניסטית הפכו את דביט, אדריכלית ובת למשפחה קומוניסטית מרמלה, לאחת הדמויות המזוהות ביותר עם העיר. מסע הלוויה שלה סימל את המרקם המיוחד של האנשים שראו בה שותפה לדרך

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf