newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

מאות השתתפו בטקס לציון שנה לחטיפתו ורציחתו של מוחמד אבו ח'דיר

מאת:
השאירו תגובה
א א א

מאות פלסטינים הגיעו לבית חנינה ביום חמישי, 2 ביולי, במלאות שנה לחטיפתו ורציחתו של מוחמד אבו ח'דיר. המשתתפים הניפו דגלי פלסטין וכרזות עם דמותו של הנער. התהלוכה החלה מאזור המסגד שממנו נחטף מוחמד, אל עבר בית הספר היסודי לבנות בשכונה שם נערך הטקס המרכזי. לאורך הדרך ליוותה את הצועדים תזמורת של צעירים מהעיר העתיקה. בכנס עצמו דיברו אח"מים ואישי ציבור, ביניהם הארכיבישוף עטאללה חנא מראשי הכנסייה היוונית, השייח מוחמד חוסיין המופתי של ירושלים, ועדנאן אל-חוסייני, השר לענייני ירושלים מטעם הרשות. הטקס עבר בשקט יחסי למרות התראות של מערכת הביטחון ואיומים מצד אנשי שב"כ ומשטרה כלפי המשפחה בדרישה לדחות את האירוע.

סעיד אבו ח'דיר, בן דודו של מוחמד, מספר:

"היה טקס חשוב, ידענו שלא יהיו עימותים ובלגן למרות כל ההתראות והלחצים שהפעילו עלינו כוחות הביטחון. אנשי שב"כ הגיעו לפני שבועיים ואיימו עלי ועל כל מיני אנשים מהמשפחה שאם יקרה משהו יעצרו אותנו באותו לילה. גם המשטרה רצתה שנחתום להם שלא יהיה בלגן. סירבנו לחתום ואמרנו שאנחנו מארגנים את האירוע ולא רוצים עימותים. לחצו עלינו גם לדחות את האירוע ליום שישי בערב כי אז הרכבת לא נוסעת דרך הכפר ואין הרבה תנועה של מכוניות. גם לזה סירבנו. אביו של השהיד, חוסיין אבו ח'דיר, אמר שנעשה את זה ביום השנה ושאם זה יהיה בשישי יגיעו המון אנשים מהגדה אחרי התפילה באל אקצא מה שרק יגביר את האפשרות לעימותים".

> מכתב תנחומים פתוח למשפחת הילד מוחמד אבו ח'דיר ולעם הפלסטיני

טקס לציון שנה לחטיפתו ורציחתו של מוחמד אבו ח'דיר. צילום: אורן זיו/אקטיבסטילס

טקס לציון שנה לחטיפתו ורציחתו של מוחמד אבו ח'דיר. צילום: אורן זיו/אקטיבסטילס

מה אתה מרגיש לגבי המשפט שמתנהל עכשיו נגד החשודים ברצח?

"אנחנו רוצים שישפטו אותם לשלושה מאסרי עולם. מאסר עולם על חטיפה, מאסר עולם על הרצח, ועוד מאסר עולם על הטראומה שעשו למשפחה. אנחנו לא רוצים להגיע למצב שבו הנשיא יקצוב להם את העונש, ינכו להם שליש על התנהגות טובה ובעוד כמה שנים הם ישתחררו וימשיכו עם החיים שלהם. אני רוצה שהם יבלו את שארית חייהם בכלא. בנוגע לזה שלפלסטינים שכן השתתפו במעשי טרור כן הורסים את הבית, ובמקרה שלהם בגלל שהם יהודים זה לא קורה, אני מבין שזה בגלל שהמדינה הזו גזענית. בכל זאת מדובר ביהודים ולהם יש כאן זכויות.

"אני חייב גם להגיד שעם כל הכעס שלי על ההורים שלהם אני לא חושב שזה נכון שיהרסו להם את הבית, הם לא צריכים לשלם על מה שהילדים שלהם עשו ולמצוא את עצמם ברחוב. הדרישה היחידה שלי ושל המשפחה היא שוב, שירשיעו אותם ככה שהם לא יצאו בחיים מהכלא. שכולם יבינו שמה שהם עשו הוא כל כך חמור ואיום".

הפוסט התפרסם גם באנגלית באתר 972+

> אותה האש שרפה את משה סילמן ואת מוחמד אבו ח'דיר

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן

רוח של יד קלה על ההדק. אמו של יעקוב טוחי המנוח בהפגנה מול בית משפט השלום בתל אביב, 17 באפריל 2024 (צילום: אורן זיו)

זעם ביפו בעקבות הרג טוחי: "מדיניות של הבחנה בין דם לדם"

הריגתו של יעקוב טוחי בידי שוטר לא בתפקיד איחדה את התושבים הערבים והיהודים שליוו אותו יחדיו בדרכו האחרונה, אך גם החזירה את טראומת מאי 2021 ואת החשש מפני ההסלמה שמחוללים כיתות הכוננות והגרעינים התורניים

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf