newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

שבת של מחאה: נגד רצח נשים, נגד אלימות משטרתית ולמען סרבניות המצפון

מאת:
השאירו תגובה
א א א

מאות מפגינות ומפגינים צעדו בשבת אחר הצהריים ברחובות מג'ד אלכרום, בעקבות רציחתה של תושבת היישוב, היבא מנאע, בתחילת השבוע. המפגינות נשאו דגלים שחורים וקרא נגד האלימות הפנימית בחברה הערבית ובמיוחד נגד מכת רצח הנשים – נושא שעומד בלב הדיון הציבורי בחברה הפלסטינית בשנה האחרונה. בהפגנה השתתפו בין היתר חברי כנסת מהרשימה המשותפת, ובהם ח"כ עאידה תומא-סולימאן, יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי.

> גזל ואוריינטליזם: המופע המביש של השמלה מהנגב בשבוע האופנה

מאות מפגינות צעדו ברחובות מג'ד אלכרום נגד רצח נשים

במקביל, עשרות מפגינים צעדו גם ביפו, מכיכר השעון אל תחנת המשטרה ברחוב סלמה, במחאה על הריגתו של מהדי סעדי בידי שוטרים בעיר לפני כחודש וחצי. המפגינים מחו על הרג אזרחים ערבים בידי המשטרה, ועל היעדר חקירה מספקת במקרה של הריגתו של סעדי, שלא היה חמוש בעת שנורה למוות.

ח"כ דב חנין מהרשימה המשותפת אמר בהפגנה כי "אלימות המשטרה נגד אזרחים חוצה קווים אדומים ובמיוחד כשמדובר בערבים, ביוצאי אתיופיה ובפריפריות. אנחנו מפגינים כדי שתהיה כאן משטרה שמגינה על האזרחים ולא פוגעת בהם".

> אסור לשתוק מול ייצוא הנשק לרצח מוסלמים במיאנמר

צעדה ביפו נגד אלימות משטרתית (הרשימה המשותפת)

הפגנה נוספת התקיימה במקביל על ההר מול כלא שש, בתמיכה בסרבניות הגיוס הכלואות נועה גור גולן והדס טל. במקום הופיעו אמנים ששרו ברמקולים לאסירות מעבר לחומות הכלא.

בהפגנה רביעית צעדו מאות פלסטינים וישראלים באזור בית לחם נגד הריסות בתים והחומה. הפרטים המלאים כאן.

> מאות ישראלים ופלסטינים בהפגנה נגד החומה והריסות בתים בוואלג'ה

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
קישוטי רמדאן בבית החולים האירופי בח'אן יונס, בדרום רצועת עזה, במרץ 2024 (צילום: רווידה כמאל עמאר)

קישוטי רמדאן בבית החולים האירופי בח'אן יונס, בדרום רצועת עזה, במרץ 2024 (צילום: רווידה כמאל עמאר)

בבית החולים האירופי בעזה משתדלים ליצור אווירת רמדאן

משפחות ואנשי צוות קישטו את בית החולים, שבו מצאו מקלט אלפי עקורים מרחבי עזה, בניסיון נואש להרגיש קצת חגיגיות גם בתנאים האיומים שבהם הם חיים

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf