newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

מיצג מחאה מול הקריה בת"א: לשחרר את נשות משפחת תמימי

מאת:
השאירו תגובה
א א א

פעילות ופעילים מ"קואליציית נשים לשלום" לקחו הערב (ראשון) חלק במיצג מחאה מול שער הקריה בתל אביב בעקבות מעצרן של עהד, נרימן ונור תמימי מנבי סאלח. חלק מהמפגינות ישבו על ברכיהן בעיניים מכוסות פלנלית, ואחרות אחזו בשלטים עליהם היה כתוב "זה לא הכאפה, זה הכיבוש" וקראו לשחרורן של העצורות. לאחר דקות ספורות, סילקו מאבטחים את המפגינות.

עוד בנושא

    בשבוע שעבר האריך בית המשפט הצבאי בעופר את מעצרן של שלושת בנות משפחת תמימי. עהד בת ה-16, נעצרה בפשיטה לילית לאחר שפורסם סרטון ובו היא נראית מנסה לגרש חיילים משטח ביתה בקללות וחבטות, כשעה לאחר שקרוב משפחתה בן ה-15 נפצע קשה בראשו מירי חיילים מאותה יחידה. לאחר כמה שעות נעצרה גם אמה, נרימן, שתיעדה את האירוע ושידרה אותו בפייסבוק, ולילה אחר כך נעצרה גם בת הדודה, נור בת ה-20, שגם היא תועדה בסרטון. מחר (שני) הן יובאו לדיון בהארכת מעצרן.

    טניה רובינשטיין, רכזת שותפה ב"קואליציית נשים לשלום" מסרה לשיחה מקומית: "בשבוע שעבר ראינו כיצד התקשורת והשיח הישראלי מעוותים מעבר לכל פרופורציה את המציאות. והמציאות היא: נערה בת 16, ושתי נשים נוספות נמצאות במעצר מזה ימים ארוכים אחרי פשיטות ליליות בבתיהן, אחרי שנים של פשיטות ליליות ומעצרים וירי במפגינים בכפר שלהן, שאת אדמותיו גונבות ההתנחלויות שסביב בתמיכת ובחסות המדינה וצבאה. כפי שעמדנו הערב ברחובות תל אביב כדי להזכיר את המציאות שבה חיים משפחת תמימי, נמשיך להזכיר לציבור הישראלי את מציאות הכיבוש שלא ניתן להסתיר מאחורי חומות, מחסומים והתנחלויות".

    > אלו הח"כים ממפלגת העבודה שתמכו בחוק לאפליית ערבים בקבלה לעבודה

    מיצג מחאה מול הקריה בקריאה לשחרור בנות משפחת תמימי. 24 בדצמבר 2017. (צילום: חיים שוורצנברג)

    מיצג מחאה מול הקריה בקריאה לשחרור בנות משפחת תמימי. 24 בדצמבר 2017. (צילום: חיים שוורצנברג)

    א א א
    ועוד הערה לסיום:

    הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

    כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

    אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

    הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
    תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

    לחצו כאן

    מרבית האנשים אינם מצליחים להצדיק הפרה בוטה של הקוד המוסרי על ידי מעשיו של הצד השני, נוראים ככל שיהיו. ילדים בעזה על חורבות ביתם (צילום: עמאד נאסר / פלאש90)

    הפציעה המוסרית עוד תסתבר כאחד הנזקים הגדולים של המלחמה

    פציעה מוסרית היא סינדרום ייחודי המתבטא ברגשות אשמה ובושה ומלווה בתחושת דיכאון, חרדה ואף מחשבות על נזק עצמי. לכשיתבררו הממדים המלאים של הזוועה בעזה, כולנו עלולים להימצא בקבוצת הסיכון

    X

    אהבת את הכתבה הזאת?

    כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
    silencej89sjf