newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

מצרים ניצחה 2-0, א-סיסי: מברך את העם המצרי האדיר ואת האוהדים הנאמנים

מאת:
השאירו תגובה
א א א

רבבות חגגו אתמול בלילה ברחובות אלכסנדריה ובערים נוספות במצרים אחרי נצחונה של מצרים 2-0 נגד גאנה החזקה, אותה מאמן אברם גרנט הישראלי. את השער הראשון כבש מוחמד סלאח, חלוצה של רומא, בבעיטת פנדל (דקה 42), ואת השער השני כבש עבדאללה אל-סעיד, הקשר ההתקפי של קבוצת אל-אהלי המצרית (דקה 84). במחצית השניה היה נדמה שגאנה עומדת להשוות, אבל מספר הצלות של השוער המצרי בן ה-43, עיסאם אל-חדרי, מנעו משחקניו של המאמן אברם גרנט לכבוש את השער המצרי.

> הדילמה של השחקן הערבי: לשתוק בהמנון או לעבור לליגה הפלסטינית

המשחק התקיים בצילו של משבר כלכלי רחב, שהוביל לקריאות ליציאה למחאה נגד הממשל. לכן, ובידיעה כי ניצחון יקרב מאוד את המצרים למונדיאל 2018 (שיתקיים ברוסיה) – דבר שללא ספק יהווה מתנה ויחדיר שמחה וכבוד לעם המצרי במיוחד בתקופה כזו – קיוו רבים בממשל כי נבחרת "הפרעונים" אכן תצליח לעבור את המשוכה הגנאית.

וכך אכן קרה. עם סיום המשחק פרסם הנשיא עבד אל-פתאח אל-סיסי הודעה בחשבון הפייסבוק שלו, בה כתב: "אני שולח ברכות כנות לנבחרת המצרית על הניצחון, אני מברך את העם המצרי האדיר ואת האוהדים הנאמנים על תמיכתם בנבחרת הלאומית בצורה מכובדת כל כך". גם נשיא אוניברסיטת קהיר, ד"ר ג'אבר נצאר, שארגן צפייה משותפת עם התלמידים, הבטיח כי המחירים המפוקחים בקפיטריות יוותרו על כנן, ומיהר לכתוב כי "ה-13.11 (יום הניצחון) ייזכר כיום של שמחה ותקווה לכל המצרים". האוניברסיטאות היו תמיד מוקדי מחאה במצרים, ולכן ניתן לראות בפרטים הללו משמעות חשובה, והדיווח של הנשיא לא נכתב ללא סיבה.

מצרים עוד לא הבטיחה את עלייתה למונדיאל 2018, אבל הניצחון קירב אותה מאוד. מאמן הנבחרת הגנאית, אברם גרנט, שזכה לאבטחה במשחק, אמר כי הפנדל היה נקודת השינוי של המשחק, וכי נבחרתו לא עומדת לוותר. "ננסה לקחת את כל 12 הנקודות שנותרו בקופה (ארבעת המשחקים הקרובים של גאנה) כדי לעלות". אתר One מדווח, על קריאות בגאנה לפטר את המאמן הישראלי, בשל כשלונה המתמשך של הנבחרת.

מצרים ניצבת כעת בראשות בית ה' עם 6 נקודות, במקום השני אוגנדה (עם ארבע נקודות, אחרי ניצחון 1-0 על קונגו), במקום השלישי גאנה עם נקודה אחת, ובמקום האחרון קונגו ללא נקודות. באוגוסט וספטמבר 2017 תשחק מצרים נגד אוגנדה (משחק ראשון בחוץ ומשחק שני בבית) וכנראה אז יוכרע האם תעלה למונדיאל או לא. עבור הממשל במצרים, כמו גם עבור מיליונים במצרים, מדובר בתקווה אחת לעתיד טוב יותר.

> חייבים לדבר על ההתנהגות המבישה של ערן זהבי מול אלבניה

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf