newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

נבחרת פלסטין העפילה לראשונה בתולדותיה לגביע אסיה בכדורגל

מאת:
השאירו תגובה
א א א

נבחרת הכדורגל הפלסטינית עלתה היום לגביע אסיה בכדורגל לאחר ניצחון 0:1 על נבחרת הפיליפינים, במסגרת משחקי גביע האתגר. זכייה בגמר גביע האתגר מובילה להשתתפות בטורניר גביע אסיה באופן אוטומטי. את הגול היחיד במשחק כבש בדקה ה-59 אשרף נעמאן, שהוביל את נבחרתו לעליה לטורניר, המקביל ליורו ולקופה אמריקה, שיתקיים באוסטרליה בינואר 2015.

בהודעה שהתפרסמה בכלי התקשורת הפלסטינים עם תום המשחק ברך הנשיא הפלסטיני מחמוד עבאס את הנבחרת הלאומית על ההישג הכביר שהשיגו לכדורגל הפלסטיני, בהעפלתם מגביע האתגר האסייתי, והבטחת השתתפותם בגביע אסיה לאומות. עבאס שיבח את הרמה יוצאת הדופן שהציגו שחקני הנבחרת ואת "הרוח העיקשת והנחישות להעלאת שמה ומעמדה של פלסטין בשמי הכדורגל האסייתי".

בראיון לאתר הספורט בערבית אל-ג'דיד סיפר יו"ר התאחדות הכדורגל הפלסטינית ג'יבריל רג'וב כי צפה במשחק יחד עם אלפי צופים ברמאללה. רג'וב התייחס בדבריו למאבק שמנהלים הפלסטינים לחופש תנועה והסרת מגבלות שמונעות מספורטאים פלסטינים להתאמן ולהתחרות: "זה ללא ספק היום הכי טוב בהיסטוריה של הספורט הפלסטיני, וההעפלה באה בזמן המתאים כיוון שאנחנו בעיצומו של קמפיין, מטעם ההתאחדות לכדורגל, להגנה על זכויות הספורטאים הפלסטינים, ולעיגונן בחסות התאחדות הכדורגל העולמית, פיפ"א, והוועד האולימפי הבינלאומי, ואנו נמשיך ונתעקש על הדרישות שהצבנו".

[תוספת]: גם נשיא פיפ"א ספ בלאטר הצטרף לברכות לנבחרת הפלסטינית:


בלאטר ביקר בשבוע האחרון באזור, כחלק ממנדט שקיבל מקונגרס פיפ"א לנסות לשפר את מצב הכדורגל בפלסטין. הוא נפגש ברמאללה עם הנשיא הפלסטיני עבאס ועם יו"ר התאחדות הכדורגל הפלסטינית רג'וב. בישראל נפגש עם משלחת בראשותו של יו"ר ההתאחדות לכדורגל אבי לוזון, ולאחר מכן גם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

כתבו: נדב פרנקוביץ' ויעל מרום

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf