newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

עוזי דיין שיעיד לטובת אלאור אזריה שבר שתיקה: כך טייחתי הריגתם של חמישה פלסטינים חפים מפשע

מאת:
השאירו תגובה
א א א

אתמול התפרסם בחדשות ערוץ 2 כי שלושה קצינים בכירים במילואים – האלוף עוזי דיין, תת אלוף שמואל זכאי והאלוף דן ביטון – יעידו לטובת החייל אלאור אזריה שעומד למשפט לאחר שירה למוות בראשו של פלסטיני שדקר חייל בחברון בזמן שזה כבר היה שרוע על הקרקע ולא היווה סכנה.

זכאי כתב בעבר בעמוד הפייסבוק שלו כי היחס אל אזריה "מחפיר ולוקה בצביעות ובעיקר בחוסר מקצועיות". דיין טוען כי לא מצ"ח היא שצריכה לחקור אירועים כאלו, אלא ועדת חקירה פנימית.

לפני מספר שבועות שבר דיין שתיקה בראיון לרדיו דרום בו התייחס להעמדתו של אזריה לדין, והסביר מהי ההתנהלות הנורמטיבית אותה צריך הצבא לאמץ לשיטתו:

היה לי מקרה דומה אפילו יותר חמור, הרבה יותר חמור, כי נהרגו בו חמישה פלסטינים על ידי לוחמים של הצנחנים במעבר תרקומיא, שלא רק שהם לא היו טרוריסטים, הם גם לא היו שב"חים. הם היו אנשים שחזרו מעבודה בישראל והייתה שם איזו אי הבנה. אני עצרתי את החיילים, למרות שאז נורא לא אהבו את זה…

אמרתי, עכשיו שלושה ימים אתם עושים ועדת חקירה, נותנים לי את התוצאות שלה. לא פצ"ר ולא מצ"ח ולא אף אחד, לי אתם נותנים את התוצאות…

ראיתי את התוצאות. אמרתי ארבעה דברים, מסקנות, מה צריך לעשות, החיילים אפילו לא עמדו למשפט. היום המצב שונה במובן שיש מיד תמונות והתקשורת כולה עוסקת, יש לחץ נורא גדול על מקבלי ההחלטות.

> מי שולח איומים ברצח לעורכת דין פלסטינית בהאג?

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf