newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

אלפים חגגו את עיד אל פיטר בחופי יפו

מאת:
השאירו תגובה
א א א

כתב וצילם: אורן זיו

אלפי פלסטינים אזרחי ישראל ותושבי ממזרח ירושלים הגיעו אתמול (חמישי) לבלות בחוף הים שבין תל אביב ליפו כדי לחגוג את היום השני של עיד אל פיטר, החג שמציין את סיום חודש הרמדאן.

בשנים קודמות ביום השני והשלישי של החג הגיעו לים עשרות אלפי פלסטינים מהגדה, שקיבלו מישראל היתר מיוחד לביקור משפחות רגל החג. השנה החליטו במערכת הביטחון ברגע האחרון לבטל את עשרות אלפי האישורים שניתנו, כצעד של ענישה קולקטיבית בעקבות ההתקפה שביצעו שני פלסטינים במתחם שרונה בתל אביב, בה נהרגו ארבעה ישראלים.

פלסטיני מהגדה איתו שוחחתי סיפר כי לדעתו למתן האישורים בשנים הקודמות היה צד כלכלי, מכיוון שעשרות אפלי הפלסטינים שהגיעו לישראל הוציאו מליוני שקלים בחניות ומסעדות בקניונים ובחופים בישראל. "לפחות השנה הסוחרים ברמאללה יהיו מרוצים, כשאת הקניות במהלך החג אנשים ישו שם ולא בישראל", הוא סיפר.

מהיחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים נמסר בתגובה לפנייה של שיחה מקומית כי "נוכח המצב הביטחוני, בהתאם להחלטת הדרג המדיני, ההיתרים לצורכי ביקור משפחה במהלך הרמדאן ועיד אל פיטר הוקפא".

> עיד אל פיטר: איך פותחים אבטיח על החוף בלי סכין?

נשים פלסטיניות ממזרח ירושלים ומתוך ישראל בחוף יפו, עיד אל פיטר 2016 (אורן זיו / אקטיבסטילס)

נשים פלסטיניות ממזרח ירושלים ומתוך ישראל בחוף יפו, עיד אל פיטר 2016 (אורן זיו / אקטיבסטילס)

פרש משטרתי בחוף לצד משפחות שחוגגות את עיד אל פיטר (אורן זיו / אקטיבסטילס)

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

המהפכה החינוכית שהקדימה את זמנה

כבר ב-1774 הבינו בחבר העמים של פולין וליטא ש"אין לכפות משמעת באמצעות פחד, אלא באמצעות מנהיגות והבנה", שהכיתות צריכות להיות מעוצבות "כך שהילד לא יראה את בית הספר כבית סוהר", ושרק הממסד האזרחי יכול להניב חינוך אוניברסלי שוויוני וחופשי

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf