newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

גם ערב ראש השנה: רוצים צדק, לא רוצים צדקה

מאת:
השאירו תגובה
א א א

עונת החגים בפתח, ועמה מגיע פסטיבל המצוקה, שבו כל התקשורת תעסוק במשפחות שאין להן מה לאכול בחג.

רק שאלה אחת אין בכל הכתבות האלה: איך שנה אחרי שנה אנחנו מוצאים את עצמנו שוב עם מאות אלפי משפחות בלי אוכל? ולמה עם ישראל ונציגיו בכנסת לא מפסיקים את הפסטיבל העצוב הזה?

"רוצים צדק, לא רוצים צדקה" – כך היינו צועקים בהפגנות המחאה החברתית. או במלים אחרות, רוצים מאבק וזכויות ולא נתינה פסיבית, התנדבותית. רוצים מהפיכה, לא רוצים מירוק מצפון. רוצים להפסיק את הדיכוי, ולא לתת לעוד משפחה להצטרף למעגל העוני.

וחשוב להוסיף: ליצחק תשובה, שרי אריסון, ציון קינן ולרקפת רוסק עמינח לא ממש אכפת אם תרמתם תלושי מזון למשפחה נזקקת לכבוד ראש השנה. לביבי ולכל נציגי הממסד הרקוב לא ממש מזיז אם עזרתם למשפחה לאכול ארוחת חג. להיפך. לכל העלוקות שעושים כסף וקומבינות על גב הציבור, שמתעשרים על הדם של כולנו, יש קרנות צדקה משלהם. הם לא רק חלק מהפסטיבל, הם מי שהמציאו אותו, וכל שמדברים על תרומות ולא – למשל – על יותר מסים לעשירים, הם מבסוטים.

ראוי שעמותות שעשו קרירה מהתמחות בעזרה לחלשים (ומי שמפמפם את הפסטיבל הזה בתקשורת), לפחות בחגים יפנו אצבע מאשימה לממשלה ולשיטה האכזרית שבה האפשרות להתעשר באה על חשבון אחרים. ראוי שבעשרת ימי תשובה נחשוב על תיקון שהוא מעבר לנתינת צדקה. ראוי שנשאף שבשנה הבאה לא יהיו יותר משפחות שזקוקות לפת לחם בתרומה.

תכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה. שנה טובה

> תוכנית חדשה של משרד החינוך: מורי בי"ס בבוקר, עובדי קבלן בערב

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
רחוב בשג'אעייה, במרץ 2024 (צילום: מוחמד נג'אר)

רחוב בשג'אעייה, במרץ 2024 (צילום: מוחמד נג'אר)

"אנחנו צועקים, רעבים ומתים לבד": החיים בחורבות שג'אעייה

הפלישה של ישראל לשכונה שבמזרח העיר עזה, שנמשכה חודשים, הותירה אחריה הרס מוחלט. התושבים, עדיין תחת מצור, מסכנים את חייהם רק כדי לשים ידיהם על שק קמח אחד

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf