newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

אלפיים מפגינים צעדו ברחובות כפר קאסם בעקבות הרג תושב העיר

מאת:
השאירו תגובה
א א א

כאלפיים מפגינים צעדו היום (שבת) ברחובות כפר קאסם במחאה על הריגתו של מוחמד טהאא השבוע על ידי מאבטח בתחנת משטרה בעיר. המפגינים צעדו על סוכת האבלים ליד ביתו של טהאא, וקראו נגד אלימות המשטרה, וכן נגד "אוזלת היד מול ארגוני הפשע בחברה הערבית והיעדר כל תוכנית למאבק בכאוס הנשק והאלימות ביישובים הערביים", כלשון ההזמנה.

ההפגנה אורגנה על ידי ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי, והשתתפו בה תושבי כפר קאסם, ח"כים מכל מרכיבי הרשימה המשותפת, וכן פעילים ערבים ויהודים נוספים שהגיעו להביע סולידריות. יחסית לאירוע של הרג אזרח על ידי מאבטח בתחנת משטרה, ויחסית לאירוע שאורגן על ידי ועדת המעקב, מדובר בהפגנה קטנה יחסית.

> שגרירת ארה"ב באו"ם מכירה רק את עזה שרואים בישראל

עצרת המחאה ליד בית משפחתו של מוחמד טאהה, כפר קאסם (חגי מטר)

עצרת המחאה ליד בית משפחתו של מוחמד טאהה, כפר קאסם (חגי מטר)

רבים מבין הפעילים היהודים שהגיעו לעיר ברכבים פרטיים דיווחו שנבלמו בכניסה על ידי שוטרים, שהזהירו אותם מ"מהומות". מספר פעילים יהודים דיווחו ל"שיחה מקומית" שהשוטרים מנעו מהם כליל להכנס לעיר, ואילצו אותם להסתובב ולחזור לאחור. בהפגנה עצמה לא היו "מהומות" כלל, והיא התפזרה בשקט עם סיום הנאומים. ממשטרת ישראל טרם התקבלה תגובה לטענות הפעילים.

מוחמד טהאא נורה למוות על ידי מאבטח פרטי של תחנת המשטרה בעיר בשני בלילה. במשטרה דיווח שתושבי העיר תקפו את תחנת המשטרה והציתו ניידות. תושבי העיר, לעומת זאת, הסבירו שהאירוע קרה לאחר שהמשטרה ניסתה לעצור את פעילותה של קבוצת משמר פנימית של התושבים נגד ארגוני פשיעה, לאחר שהמשטרה לא נקטה בפעילות נגד ארגוני הפשיעה. עוד אמרו התושבים, והנואמים בהפגנה היום, שבכל מקרה אין מקום לשימוש בירי חי נגד אזרחים בנסיבות כאלה.

> גם בסיפור כפר קאסם ארדן לא למד את הלקח

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf