newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

חברת הפרלמנט הפלסטיני ח'אלדה ג'ראר שוחררה מהכלא הישראלי

מאת:
השאירו תגובה
א א א

הבוקר (שישי) השתחררה מהכלא חברת הפרלמנט הפלסטיני מטעם החזית העממית לשחרור פלסטין, ח'אלדה ג'ראר.

בתאריך 6.12.2015 שפט בית המשפט הצבאי בעופר את ג'ראר ל-15 חודשי מאסר. ג'ראר ידועה כמבקרת חריפה של הרשות הפלסטינית ובמיוחד של התיאום הביטחוני עם ישראל. לאחר שמונה חודשי מעצר, חלקם מנהלי, הודתה ג'ראר במסגרת עסקת טיעון בחברותה במפלגה מטעמה נבחרה לפרלמנט, שמוגדרת על ידי ישראל כהתארגנות אסורה, ובהסתה.

במהלך משפטה של ג'ראר קיים בית המשפט 25 דיונים. כדי להגיע לכל דיון כזה נאלצה ג'ראר לעבור מסע ארוך, שלעיתים נמשך גם מעל 20 שעות, במהלכו היא מובלת כשהיא אזוקה.

ג'ראר הואשמה ב-12 סעיפים, ביניהם חברות ופעילות במפלגתה שמוגדרת כאמור כ"התארגנות אסורה". כמעט כל הסעיפים עוסקים בפעילותה הפרלמנטרית הציבורית של ג'ראר, כגון השתתפות בהפגנות, ראיון לתקשורת, ביקור באוהל תמיכה באסירים ונשיאת נאומים. סעיף אחד ייחס לה הסתה לחטיפת חיילים, אך העד בעניין סעיף זה חזר וטען בעצמו שאינו בטוח כי שמע את ג'ראר אומרת את הדברים.

יו"ר הרשימה המשותפת, חבר הכנסת איימן עודה, הגיע לקבל את פניה של ג'ראר ביציאה מהכלא, ואמר: "ח'אלדה ג'ראר נעצרה ונכלאה, בתחילה ללא משפט, מתוך ניסיון להשתיק את מאבקה הנחוש נגד הכיבוש, אך בסופו של דבר הם רק העצימו את כוחה ואת מאבקה".

> מסדר זיהוי של השב"כ: האם תוכלו לזהות את החשודה ח'אלדה ג'ראר?

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
קישוטי רמדאן בבית החולים האירופי בח'אן יונס, בדרום רצועת עזה, במרץ 2024 (צילום: רווידה כמאל עמאר)

קישוטי רמדאן בבית החולים האירופי בח'אן יונס, בדרום רצועת עזה, במרץ 2024 (צילום: רווידה כמאל עמאר)

בבית החולים האירופי בעזה משתדלים ליצור אווירת רמדאן

משפחות ואנשי צוות קישטו את בית החולים, שבו מצאו מקלט אלפי עקורים מרחבי עזה, בניסיון נואש להרגיש קצת חגיגיות גם בתנאים האיומים שבהם הם חיים

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf