newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

מוצ״ש מחאה נגד נתניהו: התאגיד, אברה מנגיסטו, קצבת הנכות והמאבק בכיבוש

מאת:
השאירו תגובה
א א א

מאת: אלי ביתאן

אלפי בני אדם הפגינו הלילה (שבת) בירושלים ובתל אביב במחאה על המשך השליטה בשטחים ובמזרח ירושלים, על המהלך המושחת שהוביל נתניהו לסגירת התאגיד ורשות השידור ופיטורי מאות עובדים, למען שחרורו של אברה מנגיסטו ובעד העלאת קצבת הנכות בישראל.

> "תמשיכו עם הדיכוי – והצדק ינצח, תמשיכו לכבוש אך הכיבוש יקרוס"

ההפגנה מול שער יפו בירושלים הערב (צילום: דוברות הרשימה המשותפת)

ההפגנה מול שער יפו בירושלים הערב (צילום: דוברות הרשימה המשותפת)

בירושלים צעדו אלפי מפגינים מגן הסוס ברחוב קינג ג'ורג' ועד לשער יפו, שם נערכה בימת נאומים בה נאמו (לפי הסדר) אבו עלי, תושב סילוואן הנמצא בסכנת פינוי בשל ההתנחלות המתוכננת במקום; ח"כ זהבה גלאון, יו"רית מרצ; אבי בוסקילה, מנכ"ל שלום עכשיו; יולי נובק, מנכ"לית שוברים שתיקה; ח"כ עאידה תומא-סולימאן מחד"ש – הרשימה המשותפת; אבו חומוס, ראש הוועדה העממית של עיסאוויה. בהפגנה השתתפו ארגוני שמאל רבים והיא אורגנה על ידי "עומדים ביחד".

ח"כ עאידה תומא-סולימאן נאמה ואמרה כי "כל הכוחות המאמינים בצורך לגאול את שני העמים מהכיבוש, חייבים לבוא ביחד בשנה החמישים, להוות כוח אמיתי לסיום השלטון הימני ההזוי, לעצור את הסיפוח הזוחל, וביסוס משטר אפרטהייד. ביחד, יהודים וערבים, ישראלים ופלסטינים, נוכל לגבור על הכיבוש".

> "אני לא מתבייש. שתתבייש מדינת ישראל ששולחת נכים לקבץ נדבות"

מאות הפגינו בתל אביב נגד המהלך המושחת של נתניהו וסגירת תאגיד "כאן"

מאות הפגינו בתל אביב נגד המהלך המושחת של נתניהו וסגירת תאגיד "כאן" (צילום: יאסר אבו ערישה)

בתל אביב התאספו מאות מפגינים, ביניהם נציגים של מרבית כלי התקשורת המרכזיים בישראל, להפגנת מחאה מול קריית הממשלה בתל אביב שאורגנה על ידי "ארגון העיתונאים". במהלך ההפגנה חסמו המפגינים את הכביש חליפות, ופונו ממנו על ידי שוטרי יס"מ. עם סיום ההפגנה נסעו עיתונאי התאגיד למחות מול ביתו של ח"כ דוד ביטן, שניהל עבור נתניהו את המהלך המושחת שנסגר בסוף השבוע.

> למה אנחנו בכלל לא מדברים על אברה מנגיסטו?

במקביל להפגנות הללו נערכה הפגנת מחאה מול בית ראש הממשלה ברחוב עזה בירושלים בקריאה לשחרורו של אברה מנגיסטו, יחד עם עשרות נכים שמחו על קצבאות הנכים הנמוכות שלא מאפשרות קיום בכבוד. בהפגנה השתתפו כשישים איש, שקראו קריאות לעבר ראש הממשלה נתניהו, ואף חסמו את הכביש.

אילן מנגיסטו, אחיו של אברה, נאם בהפגנה ואמר כי "בעוד פחות משבועיים חג החירות, ובשבילנו במשפחה זה יהיה חג פסח נוסף בלי אברה. במשך הזמן הזה הממשלה נראתה כאילו היא דואגת לו, אך ברוך השם היום לכולם זה ברור שהכל היה שקר; אין אפילו שום מידע על מצבו של אחי. אין שום עשיה של הממשלה. בעזרת השם אנחנו נעשה את כל המאמצים כדי להחזיר אותו הביתה".

> כל מה שאתם צריכים לדעת על מאבק הנכים לחיים בכבוד

הפוסט פורסם גם באנגלית באתר 972+.

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן

מרבית האנשים אינם מצליחים להצדיק הפרה בוטה של הקוד המוסרי על ידי מעשיו של הצד השני, נוראים ככל שיהיו. ילדים בעזה על חורבות ביתם (צילום: עמאד נאסר / פלאש90)

הפציעה המוסרית עוד תסתבר כאחד הנזקים הגדולים של המלחמה

פציעה מוסרית היא סינדרום ייחודי המתבטא ברגשות אשמה ובושה ומלווה בתחושת דיכאון, חרדה ואף מחשבות על נזק עצמי. לכשיתבררו הממדים המלאים של הזוועה בעזה, כולנו עלולים להימצא בקבוצת הסיכון

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf