newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

מעצרה המנהלי של חברת הפרלמנט הפלסטינית חאלדה ג'ראר הוארך בחצי שנה

מאת:
השאירו תגובה
א א א

בית המשפט הצבאי בעופר האריך אתמול (רביעי) את מעצרה המנהלי של חברת הפרלמנט הפלסטינית מטעם החזית העממית, חאלדה ג'ראר, בשישה חודשים נוספים.

בתאריך 6.12.2015 שפט בית המשפט הצבאי בעופר את ג'ראר ל-15 חודשי מאסר. לאחר שמונה חודשי מעצר, חלקם מנהלי, הודתה ג'ראר במסגרת עסקת טיעון בחברותה במפלגת החזית העממית, שמוגדרת על ידי ישראל כהתארגנות אסורה, ובהסתה. ג'ראר הואשמה ב-12 סעיפים, כמעט כולם קשורים לפעילותה הפרלמנטרית והציבורית של ג'ראר, כגון השתתפות בהפגנות, ראיון לתקשורת, ביקור באוהל תמיכה באסירים ונשיאת נאומים. סעיף אחד ייחס לה הסתה לחטיפת חיילים, אך העד בעניין סעיף זה חזר וטען בעצמו שאינו בטוח כי שמע את ג'ראר אומרת את הדברים.

ג'ראר שוחררה בתאריך 3.6.2016, אך נעצרה שוב כעבור שנה, בתחילת יולי 2017. אתמול, כאמור, הוארך מעצרה המנהלי בשישה חודשים נוספים. מהחזית העממית נמסר בתגובה "הארכת המעצר המנהלי של חבר הפרלמנט ח'אלדה ג'ראר היא עבירת כיבוש חדשה שמטרתה לבודד את ההנהגה הלאומית מהתנועה הלאומית ברחוב הפלסטיני נגד הכיבוש. מדובר בהחלטה פסולה ובלתי חוקית, והיא חלק מפשעי המלחמה הציונית המתנהלת נגד עמנו. המעצרים המנהליים הם מדיניות ישראלית שיטתית, המהווה הפרה בוטה של האמנות והחוקים הבינלאומיים".

גם עו"ד מחמוד חסן המייצג של ג'ראר סבור שמדובר במעצר פוליטי גרידא. "אין לזה כל קשר לביטחון האזור או לביטחונה של ישראל. יחד עם חאלדה יושבים כיום בבתי הכלא הישראליים כעשרה או 11 חברי פרלמנט פלסטינים נוספים. אנחנו מתכוונים לערער על ההחלטה, אני מאמין שהפעם נגיע עם זה לבית המשפט העליון", אמר עו"ד חסן לשיחה מקומית.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "ב-12 ביולי 2017 הוצא כנגד חאלדה ג'ראר צו מעצר מנהלי לתקופה של 6 חודשים, על בסיס מידע המצביע על היותה פעילה בכירה בארגון הטרור "החזית העממית", המסכן את בטחונה של מדינה ישראל. ב-24 בדצמבר 2017 הוארך צו המעצר לתקופה של 6 חודשים נוספים, לאחר שגורמי הביטחון מצאו שהסיכון שנשקף ממנה עודנו ממשי".

> הכיבוש מרשה לירות בפלסטינים אבל לא לגנוב מהם תפוחים

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

המהפכה החינוכית שהקדימה את זמנה

כבר ב-1774 הבינו בחבר העמים של פולין וליטא ש"אין לכפות משמעת באמצעות פחד, אלא באמצעות מנהיגות והבנה", שהכיתות צריכות להיות מעוצבות "כך שהילד לא יראה את בית הספר כבית סוהר", ושרק הממסד האזרחי יכול להניב חינוך אוניברסלי שוויוני וחופשי

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf