newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

משרד הפנים אוסר על עומר ברגותי, מראשי תנועת החרם, לצאת מהארץ

מאת:
השאירו תגובה
א א א

כותב: מיכאל שפר עומר-מן

משרד הפנים מונע מאחד מבכירי תנועת ה-BDS, עומר ברגותי, לצאת מהארץ. ברגותי הוא אחד מהפעילים המרכזיים בתנועה, ונוסע רבות לחו"ל כדי לקדם את מטרותיה. במשרד גם שוקלים בימים אלה לשלול את מעמד התושבות של ברגותי.

ברגותי, פלסטיני יליד קטאר, נשוי לאזרחית ישראל וחי בעכו, ולכן מחזיק בתעודת תושב. השבוע החליטו במשרד הפנים שלא להאריך את תוקף מסמכי הנסיעה הישראלים שלו, מה שבפועל מונע ממנו לצאת מהארץ. אם יוחלט לשלול את מעמד התושב שלו לגמרי, המשמעות תהיה שברגותי יגורש ויורחק מבני משפחתו החיים בארץ. מאז 1967 שללה המדינה מעמד תושב מיותר מ-14 אלף פלסטינים, רובם ממזרח ירושלים.

דוברת מטעם משרד הפנים אמרה לסוכנות הידיעות AFP אתמול (שלישי) ששר הפנים, אריה דרעי, שוקל לבטל את מעמד התושב של עומר ברגותי בשל החשד שהוא למעשה מתגורר ברמאללה, מחוץ לגבולות המדינה – טענה שברגותי עצמו מכחיש. לפי התגובה הרשמית גם פעילותו של ברגותי בתנועת ה-BDS משפיעה על עמדת משרד הפנים. עד שתתקבל ההחלטה העקרונית בעניינו, נמסר, לא יחודשו מסמכי הנסיעה שלו.

לפני כחודשיים קרא השר ישראל כץ לבצע "סיכול אזרחי ממוקד" במנהיגי תנועת החרם. בערך באותם ימים הודיע גם דרעי שקיבל פנייה בבקשה לבטל את מעמד התושבות של ברגותי, וגם גלעד ארדן קרא שיש לוודא שברגותי ישלם מחיר על פעילותו.

בתגובה להודעות משרד הפנים פרסם ברגותי הודעה באתר תנועת ה-BDS, ובה הצהיר: "אני מוטרד מהאיומים האלה אבל בהחלט לא מורתע. שום דבר לא ימנע ממני לפעול למען השלום, הצדק והחירות של עמי".

מיכאל שפר עומר-מן הוא עיתונאי, ועורך האתר מגזין 972+. הפוסט פורסם במקור בגרסה ארוכה יותר באנגלית שם, ותורגם על ידי חגי מטר

> "אנחנו הופכים למיינסטרים": ראיון עם עומר ברגותי, ממנהיגי תנועת החרם

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

המהפכה החינוכית שהקדימה את זמנה

כבר ב-1774 הבינו בחבר העמים של פולין וליטא ש"אין לכפות משמעת באמצעות פחד, אלא באמצעות מנהיגות והבנה", שהכיתות צריכות להיות מעוצבות "כך שהילד לא יראה את בית הספר כבית סוהר", ושרק הממסד האזרחי יכול להניב חינוך אוניברסלי שוויוני וחופשי

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf