newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

מפגן אנושי אדיר נגד השחיתות ברוטשילד: "ביבי נגד המדינה"

מאת:
השאירו תגובה
א א א

דיווח ותמונות מהשטח: חגי מטר

עשרות אלפי בני אדם הגיעו הערב (מוצ"ש) לתל אביב להפגנה השבועית נגד השחיתות. להפגנה, שהחלה מול הבית בו הוכרזה הקמת המדינה בשדרות רוטשילד, הגיעו אלפי המפגינים מפתח תקווה, המוחים בעקביות כבר למעלה משנה מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה. לדברי המארגנים, עשרות אלפי בני אדם הגיעו להפגנה הערב, ומעתה בכל סוף שבוע ההפגנה תיערך בתל אביב. מני נפתלי צייץ כי בשבת הבאה, בשעה 19:30, תתקיים הפגנה בכיכר רבין.

אלפי המפגינים נושאים שלטים וקוראים קריאות בגנות שחיתות חברי הממשלה, ומפלגות הקואליציה שהצביעו השבוע בעד "חוק המלצות" הפרסונלי, שנועד להבטיח את שלטונו של נתניהו חרף החשדות לשחיתות נגדו אותם חוקרת המשטרה. בהפגנה נאמו יועצו הקרוב של נתניהו לשעבר עוזי ארד, ועמירם לוין, יחד עם פעילים חברתיים בולטים במחאה. בין השלטים היו "הון, שלטון, עולם תחתון", "לא נוותר", "ביבי נתניהו לכלא מעשיהו", והססמה החדשה והקליטה – "ביבי נגד המדינה". בתום הנאומים צעדו ההמונים לכיכר הבימה.

> יש דברים שלא צריך לתקן, אלא לשבור

מחאת רוטשילד. 2.12.2017 (צילום: חגי מטר)

מחאת רוטשילד. 2.12.2017 (צילום: חגי מטר)

אמש פורסם כי המשטרה שוקלת להמליץ על הגשת כתב אישום נגד נתניהו בחשד לשוחד. יועצו הקרוב במשך שנים רבות, עוזי ארד, נאם ואמר כי – "אני נרגש ואומר לכם ממה: אני בא ברגל ממרחק של קילומטר וראיתי את השובל הארוך מאוד עד אזורים רחוקים וזה הרשים. וראיתי עוד דבר אחד שהפתיע אותי: מספרם הגדול של צעירים". ארד אמר עוד כי "נביאי ישראל ידעו להוכיח את העם ומעל לכל את מלכיהם והשלטון כאשר סטו מדרך הישר. עצם הצורך לעתים מהעם או מפי דובריו לומר דברים אמיתיים ולהתריע בשער זה היה מקור עצמתם המוסרית העצומה של נביאי ישראל, ובמידה רבה קולם של כולם פה הוא בבחינת תוכחה זו וקריאה זו לסדר".

"סיפטום לכיבוש"

ארד התייחס לשחיתות ראש הממשלה ואמר כי "ההיסטוריונים יודעים להגיד שכאשר שואלים על מה מדינות קמות וקורסות התשובה היא על איתנות המוסדות שלהן. צודקים מי שאמרו פה היום שבמידה רבה היום מדינת ישראל נגד מדינת ישראל. צריך שתוקם מינהלת למלחמה בשחיתות, כי אחרת השחיתות לא תסולק. במקום שהדבר הזה ייעשה על ידי השלטונות נעשה בדיוק ההפך – דבר שמחשיד עד מאוד. אני חושש שבלי שינוי במדינה בגישה לנושא השחיתות במיצוי החוק ומיצוי הדין עם המושחתים הדאגות הגדולות יתגשמו".

עוד בנושא

    "אני מאמין שיהיה שינוי והמדינה תוכל לחזור ולהמריא ולנסוק נקייה משחיתות. לשם כך צריך שייעשה מעשה מנהיגותי". ארד אף התייחס לחקירת תיק הצוללות (3000) ואמר כי "גם לשטח הזה הגיע בצע כסף. בתחום הזה של ביטחון המדינה שבו אזרחי המדינה נותנים את כל היקר להם יש ציפייה שהשלטון ינהג ממלכתיות ולא יעז לשלוח ידו הוא או מקורביו לעשות מיליונים שזרמו".

    אחריו נאם עמירם לוין שאמר כי "באתי לומר שביבי איננו האשם היחידי. נבחרי הציבור שסובבים אותו לא סופרים אותנו. הם לא חושבים פעמיים כמה קשה אתם עובדים כדי לשלם את המסים שלנו. גם לנו יש אחריות. אם אנחנו לא מכבדים את עצמנו ולא דורשים את מה שמגיע לנו למה שהם יספרו אותנו?".

    לוין אמר כי השחיתות היא סיפטום למה שמתרחש בישראל, לכיבוש ולהרס הדמוקרטיה. "כאיש ביטחון אני רוצה לומר שאין לנו ברירה", הוסיף לוין, "לא משנה כמה טנקים וצוללות הן יקנו, ממשלות כאלה יפסידו. ביבי, אני אומר לך היום, החברים מפעם לא יסלחו לך. ההיסטוריה לא תסלח לך על מה שאתה עושה היום. ההיסטוריה תזכור את כולכם שלקחתם אחריות ובאתם לפה להגן על הדמוקרטיה".

    > כך הפך כחלון לשק החבטות של רודפי המושחתים בממשלה

    מחאת רוטשילד. 2.12.2017 (צילום: אורן זיו, אקטיבסטילס)

     

    א א א
    ועוד הערה לסיום:

    הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

    כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

    אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

    הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
    תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

    לחצו כאן
    מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

    מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

    המהפכה החינוכית שהקדימה את זמנה

    כבר ב-1774 הבינו בחבר העמים של פולין וליטא ש"אין לכפות משמעת באמצעות פחד, אלא באמצעות מנהיגות והבנה", שהכיתות צריכות להיות מעוצבות "כך שהילד לא יראה את בית הספר כבית סוהר", ושרק הממסד האזרחי יכול להניב חינוך אוניברסלי שוויוני וחופשי

    X

    אהבת את הכתבה הזאת?

    כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
    silencej89sjf