newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

צפו: כשברק כהן מעז לעמוד לצד מפגינים חרדים נגד גיוס בבית שמש

מאת:
השאירו תגובה
א א א

אתמול (ראשון) הגיעו מספר פעילי העדה החרדית לביתו של רס"ן יעקב ראשי בבית שמש וערכו שם מחאה שקטה. ראשי, ראש מדור בני ישיבות בצה"ל, הוא מפקד "הבקו"ם החרדי" ומי שאחראי על שילובם וגיוסם של חרדים לצבא הישראלי. הפעילים חילקו פליירים שעליהם נכתבה ביקורת נגד גיוס בכפיה.

אל המפגינים החרדים הצטרף הפעם עורך הדין והאקטיביסט ברק כהן, שהגיע בהזמנת המוחים שביקשו ממנו להצטרף כעורך דין מלווה למחאה, ולהשקיף על כך שזכויות המפגינים נשמרות. כהן הסביר מדוע הצטרף למוחים: "כמו לכל אחת ואחד מיושבי הארץ גם לבני העדה החרדית זכות למימוש חופש ביטוי פוליטי הכולל מחאה וביקורת על החלטות שלטוניות. והכל תוך איזון מול זכויות יסוד מתחרות לרבות הזכות לפרטיות. בנימה אישית אני חושב שמדובר במאבק מוצדק".

העוברים ושבים בבית שמש לא הבינו למה כהן מגיע "להפריע למרקם החיים שלנו", וניסו לטעון שהיועץ המשפטי לממשלה לא מאשר לקיים הפגנות מול בתים של אנשים, שכהן הגיע כדי לעשות פרובוקציות ושהוא תומך במחאה אלימה. בכל הזמן הזה עמדו המפגינים החרדים הספורים בשקט וברוגע. בשלב מסוים הגיעו שוטרים, כשהם מלווים במחיאות הכפיים של השכנים והשכנות מהציונות הדתית, כדי לפנות את כהן והמפגינים מהעדה החרדית.

> תהיו גם אתם ברק כהן, תפסיקו להיות מנומסים

צפו בתגובות של השכנים לתמיכתו של כהן במאבק נגד גיוס בכפיה (צילום: יעקב לדרמן):

> מעבר למסך הברזל של עזה. סיפור מאת דייב אגרס

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
בניין שהופצץ בהתקפה אווירית ישראלית ברפיח, ב-4 במרץ 2024 (צילום: עבד רחים ח'טיב / פלאש90)

בניין שהופצץ בהתקפה אווירית ישראלית ברפיח, ב-4 במרץ 2024 (צילום: עבד רחים ח'טיב / פלאש90)

המצב ברפיח מידרדר, ותושבים בורחים למרכז החרב של עזה

האיומים בפלישה, המתקפות המתגברות והתנאים הקשים באוהלים, דוחקים פלסטינים רבים לעזוב את "המקום הבטוח" האחרון ברצועת עזה

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf