newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

גמר "ערב איידול": חזאם שריף הסורי ניצח, הית'ם ח'לאילה הפלסטיני ממג'ד אל-כרום במקום השני

מאת:
השאירו תגובה
א א א

חזאם שריף מסוריה הוא המנצח בתוכנית "ערב איידול" לשנת 2015. שריף גבר בגמר על הית'ם ח'לאילה ממג'ד אל-כרום שייצג את הפלסטינים ועל מאג'ד אלמדני מערב הסעודית.

כ-15 אלף איש, תושבי מג'ד אל-כרום ומהצפון כולו, התכנסו היום בגשם לצפייה משותפת בבן הכפר ח'לאילה (24), הפלסטיני הראשון מתוך ישראל שהגיע לגמר התוכנית, שנחשבת למדורת השבט הפוליטית של המזרח התיכון. בשנה שעברה זכה במקום הראשון מוחמד עסאף מרצועת עזה, שתמך בח'לאילה לאורך כל התוכנית.

> מייצגים את פלסטין, לא את ישראל: שני מתמודדים מהצפון ב"ערב איידול"

תושבי מג'ד אל-כרום צופים בבן הכפר הית'ם ח'לאילה בגמר "ערב איידול" (צילום: איה מנע)

תושבי מג'ד אל-כרום צופים בבן הכפר הית'ם ח'לאילה בגמר "ערב איידול" (צילום: איה מנע)

בדרך לגמר היה צריך ח'לאילה להתגבר לא רק על היחס המורכב כלפיו בעולם הערבי, אלא גם על הקושי להגיע לאולפני התחרות בביירות וגם עם הלחץ שספג מצד ממשלת ישראל – בדמות חקירה בשב"כ. ללבנון נכנס בסופו של דבר עם תעודת מסע פלסטינית שהונפקה לו ברמאללה, מה שהכעיס את השב"כ במיוחד.

בשלבים המוקדמים בתחרות לצד ח'לאילה עמדה פלסטינית נוספת מהצפון, מנאל מוסא מדיר אל-אסד. למרות שתוארו בתקשורת המיינסטרים בארץ כ"זמרים ישראלים", השניים הציגו את עצמם כפלסטינים, והעפלתו של ח'לאילה לגמר לצד שריף הסורי נחשבת כקשורה לא רק ליכולות ההופעה שלו, אלא גם כהצבעת סולידריות כלל ערבית עם הפלסטינים, בשנה בה אלה ידעו מתקפות מצד ישראל במספר חזיתות שונות.

> גמר ה"ערב איידול": האם הנציג מהצפון ינצח עבור הפלסטינים?

חזאם שריף  מסוריה, הזוכה ב"ערב איידול" (צילום מסך מתוך התוכנית ערב איידול של רשת MBC)

חזאם שריף מסוריה, הזוכה ב"ערב איידול" (צילום מסך מתוך התוכנית ערב איידול של רשת MBC)

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf