newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

דרום תל אביב: תושבים משכונת אבו כביר מפגינים נגד כוונה לפנותם מבתיהם

מאת:
השאירו תגובה
א א א

עשרות מתושבי שכונת אבו כביר בדרום תל אביב מפגינים ברגעים אלו בשכונה. הם מוחים על כוונת העירייה לפנות אותם מבתיהם לטובת הרחבת פארק החורשות הסמוך. המפגינים, אוחזים בשלטים בהם "מתיישבים, לא פולשים" ו-"מלחמה על הבית", חסמו את הכביש לסירוגין ואף הבעירו אש. מחר מתכוונים התושבים להפגין גם מול העירייה.

כמו בגבעת עמל, גם בשכונת אבו כביר מספרים התושבים כי נשלחו בתחילת שנות החמישים של המאה הקודמת לגור בנכסים שנותרו לאחר גירושם של התושבים הערבים מהאזור. אורה גריב תושבת השכונה סיפרה ל"שיחה מקומית" מדוע החלה המחאה: "נולדתי בשכונה לפני 54 שנה. גדלתי כאן, גידלתי כאן את ילדי. זה הבית שלי. בשם הפקעה שנעשתה ב-2010, ממנהל מקרעי ישראל לטובת עיריית תל אביב, ללא ידיעה והודעה לתושבים על זכותם על הקרקע, רוצים עכשיו לפנות אותנו מהבית. עיריית תל אביב הוסיפה חטא על פשע ותובעת אותנו בבתי משפט באשמת פלישה. ההורים שלי הגיעו לכאן בשנת 52 ורכשו את האדמות. הביאו את ההורים שלי לכאן כדי לשמור על הבתים והאדמות, ועכשו רוצים לפנות אותנו".

אבי ידידים, גם הוא תושב השכונה גם הוא מספר: "אנחנו כאן משנת 1960. כל המשפחה גרה כאן. לנו יש את הניירות רכישה של הקרקע ועדיין העירייה תובעת אותנו ורוצה לפנות אותנו". מלכה בלכאני פנתה לראש העיר ואמרה: "רון חולדאי כשהוא רצה להבחר לראש עיר הוא נפגש עם כל התושבים והבטיח לנו הרים וגבעות. אני בת 63 נולדתי כאן וגדלתי כאן. איך הוא יכול לזרוק אותי ומשפחתי לרחוב?".

חלק מהתושבים מספרים כי שילמו שכירות לחלמיש ועמידר עשרות שנים. אחרים טוענים כי העיריה מבטלת רישיונות עסק כדי ללחוץ על התושבים שיתפנו. גריב מספרת כי התושבים יהיו מוכנים לקבל פיצויים אך הם אינם מוכנים שהעירייה תתייחס אליהם כפולשים שאמורים להתפנות ללא פיצויים. בשנות ה-70 פונו חלק מהתושבים בשכונה כדי להרחיב את דרך בן צבי הסמוכה, הם קיבלו פיצויים כגון דירות חלופיות בשכונות ליד.

> הפתק השישה עשר: הסרבנית הדס טל תיעדה את ימיה הראשונים בכלא

תושבי אבו כביר מדליקים אש במהלך הפגנה נגד הכוונה לפנות משפחות מבתיהן (צילום: מיכאל סולסברי-כורך)

תושבי אבו כביר מדליקים אש במהלך הפגנה נגד הכוונה לפנות משפחות מבתיהן (צילום: מיכאל סולסברי-כורך)

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן

היוזמה משאירה את תושבי עזה נתונים לחסדיהן של אותן ממשלות המסייעות למתקפה הישראלית על הרצועה. חוף העיר עזה, 13 ביוני 2019 (צילום: חסן ג'די / פלאש90)

"הומניטריות מהכורסה": הכשלים של מסדרון הסיוע הימי לעזה

חמישה וחצי חודשים לתוך המלחמה, תושבי עזה זקוקים לסיוע משמעותי שיאפשר להם לשרוד. היוזמה האמריקאית להקמת מסדרון ימי תסייע בכך בטווח המיידי, אך היא מתעלמת מסיבת היסוד לאסונה של עזה: שליטת החנק הישראלית ארוכת השנים  

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf